Jag har en dosa där många tändtrådar passerar innan de går vidare. Har slut på olika kabelfärger. Är det ok att använda ex orange 2 ggr om de ej går i samma studsar?

Det är helt ok att ha samma färg på alla tändtrådar om man så vill, fast det blir mindre praktiskt.

Psst! Säg inte detta till någon, men det finns två, hemliga färger till! Violett och röd.
Tec Con säljer violett och Nexans har röd. Brukar hjälpa mig ibland. :)

//Patrik

Och så kan man blanda fabrikat. Det går bra att se skillnad på Nexans och Ericsson FK (en är slät och den andra är räfflad)

Rrrrr skrev:
Och så kan man blanda fabrikat. Det går bra att se skillnad på Nexans och Ericsson FK (en är slät och den andra är räfflad)
Hmm, den lösningen har jag faktiskt inte tänkt på.. smart. Tack! :P Lägger den i bakfickan.

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Psst! Säg inte detta till någon, men det finns två, hemliga färger till! Violett och röd.
Tec Con säljer violett och Nexans har röd. Brukar hjälpa mig ibland. :)

//Patrik
Röd kan det ju, i och för sig, vara smart att undvika om huset är från 70-talet eller äldre. Ty då finns ju risken för sammanblandning med gamla röda skyddsjordstrådar...

Toppentips. Lägenheten har Svart, Blå och Gul/Grön som fas nolla och skyddsjord. Smart med räfflade o släta!

305 skrev:
Röd kan det ju, i och för sig, vara smart att undvika om huset är från 70-talet eller äldre. Ty då finns ju risken för sammanblandning med gamla röda skyddsjordstrådar...
Jo, precis. Det skulle jag ha nämnt egentligen, så tack för att du gjorde det. :)

//Patrik

Var det inte någon här som hade ett hus där allt var draget med blå FK? Knallblått i varenda dosa...

ampz skrev:
Var det inte någon här som hade ett hus där allt var draget med blå FK? Knallblått i varenda dosa...
Jo, det stämmer nog. Allt i gul/grönt har man också hört talas om här. Finurligt. :rolleyes::P

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.