Har för några veckor sedan rådfrågat någon på "Målerisektionen" på Ä-hus, då vi till våren måste börja med detta så fort vädret tillåter. Han sa att deras fabriksbehandling ska betraktas som enbart transportskydd samt kortvarigt skydd för att panelen inte ska "blåna" innan man hinner måla den ordentligt själv. Ska inte jämföras med riktig grundfärg. Enligt dem ska man absolut grundmåla huset innan slutstrykning.
MVH/Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.