Hej!
Det börjar snart bli dags att måla huset och det ska då grundas 1 gång och sedan målas 2 gånger med akrylatfärg. På Bohlins BMM:s hemsida finns en ungefärlig uppskattning om hur mycket färg som går åt för just min husmodell vilket är Höner, 1,5 plan, 101,5 kvm på nedre plan. När jag pratade med Bohlins så sa de att många gör av med betydligt mindre färg än vad de anger på sin hemsida samt att viss gör av med mera och att det bara är en uppskattning som de anger. Är det någon här inne som har målat sitt Ä-hus i denna storlek och som kan tipsa mig om hur mycket färg man bör köpa i första skedet. Bohlins uppskattar att det går åt 40 liter grundfärg (1 strykning) samt 60 liter färg för fasaden (2 strykningar) samt 20 liter färg för vindskivor, foder etc (2 strykningar). Är det för mycket/ lite eller lagom? Någon som har målat sitt Älvsbyhus och vet hur mycket färg som gick åt för dem?
Freddi