1 039 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Färg till vardagsrrummet??
Skulle vilja ha tips om färg till mitt vardagsrum, det e ganska litet och långsmalt med fönster åt sydväst, tak oh golv är i trä.
Ena sidan av rummet har vi svart skinnsoffa och tv och andra ändan har vi matbord i mexikanskt trä med lite rustik känsla.
Jag vill att rummet ska kännas större och fräschare.
Fondvägg e kanske ett alternativ.
Ena sidan av rummet har vi svart skinnsoffa och tv och andra ändan har vi matbord i mexikanskt trä med lite rustik känsla.
Jag vill att rummet ska kännas större och fräschare.
Fondvägg e kanske ett alternativ.
Förslag:
Måla taket VITT.
Då känns rummet luftigare.
Fondvägg är bra - men använd en ljusare kulör. Går du för mörkt - så krymper rummet.
Lycka till

Måla taket VITT.
Då känns rummet luftigare.
Fondvägg är bra - men använd en ljusare kulör. Går du för mörkt - så krymper rummet.
Lycka till
Man kan väl säga så här, det en mörk fondvägg (till ljusa väggar i övrigt) ffa. gör är att visuellt (om man nu inte målar väldigt tjockt förstås, förlåt......poppgubben skrev:
Tex. om du har ett avlångt smalt rum, så kan du åstadkomma ett mer kvadratiskt intryck med en mörk fond längst bort i rummets längdriktning.
Annars tycker jag att vitt/ljust tak är ett måste, sitter fönsterväggen i S/V i rummets längdriktning dvs. på någon av rummets 'gavlar', eller sitter fönstren på någon av rummets 'långsidor'??
mvh/christina.
Okej...vita tak är snygga. Men jag börjar lessna på alla ensidiga trender i det här landet. Vita tak är en sådan. Spana in inredningsprogrammen på TV. Alla trätak målas vita. Parkett är en annan. Varför i hela världen ska man ha parkett i barnrum? Nuförtiden är trenden parkett genomgående - snart är det väl bara duschen som är fredad 
Nä fram för mångfald...
Gör som du vill. det är du som bor där och ska trivas. Ingen annan. Och när du ska flytta är homestaging avdragsgillt...
Nä fram för mångfald...
Klicka här för att svara