5 084 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Färg till väggmålning
Jag ska göra några större väggmålningar i barnens rum. Väggarna är målade i vanlig vattenbaserad väggfärg. Vilken färg ska jag välja till väggmålningarna? Någon som täcker bra redan vid första målningen...
Vill du veta vilken färg eller vilken kulör? Kulören beror ju på hur resten av rummet ser ut, men i övrigt kan du göra väggmålningen i antingen väggfärg - om du vill ha samma glans tex - eller vattenburen snickerifärg om du vill ha glansskillnader.
Nej jag vet redan kulör. Jag vill veta om det finns en bra färg som är täckande för det är ju inte vanlig väggfärg.
Det beror nog mer på hur flödigt man stryker på och vilken tillverkare man köper färgen av. Målade själv på vit grund s0525-R70B (som är mellanblå) och det täckte kanon på en strykning. Detsamma gjorde lackfärgen i S2502-B, som jag målade på samma vägg.
Det är först när du ska ha en riktigt mörk kulör som täckningen är knepigare eftersom den innehåller så pass mkt brytpasta. I övrigt finns det inte så många kanontäckande produkter.... Men det skulle vara en storsäljare helt klart...
Det är först när du ska ha en riktigt mörk kulör som täckningen är knepigare eftersom den innehåller så pass mkt brytpasta. I övrigt finns det inte så många kanontäckande produkter.... Men det skulle vara en storsäljare helt klart...
Klicka här för att svara