Ska göra en mellanprisklass-renovering av mitt kök i bostadsrätt (50-tal): vitvaror, bänkskiva mm ska bytas men skåpen ska vara kvar och lackeras om (de är idag målade röda). Har fastnat totalt på färgval. Förhoppningen är att det blir en retrokyl från Gorenje i beige/krämvit, golvet blir Marmoleum svart/vitrutigt och bänkskivan i ek.
Jag är inne på vitt eller créme, men någon som har mer precisa tips om färgkoder?
 
Lite inspiration:
http://www.mollansverkstader.se
Välj kök och Kronvallsgatan.

Ananrs tycker jag att creme-vitt eller turkost också är retro-färger.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.