Om man monterar en central styrning typ Elman MPC för att styra sina gamla elelement, skall man ha någon speciell färg eller märkning på den matande fasen?
(detta då den kommer att vara pulserande)
 
det finns inga normer för färgvalet i ditt fall...........tager vad man haver.........dock inte blå eller gul/grön
 
Men det skulle juh inte vara så dumt om du använde någon färg som inte finns någon annan stanns i huset, om inte annat så blir det mer användarvänligt om du vet att t.ex. alla röda trådar är styrledningar till radiatorerna!
 
Undvik röd fk. Det var jord förr i tiden.
 
Erik_D skrev:
Undvik röd fk. Det var jord förr i tiden.
Varför har man bytt färg för jord stup i kvarten??? Det finns knappt några färger kvar för alla är gamla jordfärger. Inte röd, inte gul, inte grön, inte gul-grön...
 
El_-micke skrev:
det finns inga normer för färgvalet i ditt fall...........tager vad man haver.........dock inte blå eller gul/grön

Då får det bli brun, tändtrådar är ju inte heller alltid strömförande......
 
Brun e inte heller bra ;) Det är fas nuförtiden. Välj vit orange eller grå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.