14 053 läst ·
40 svar
14k läst
40 svar
Färdigkopplade Hager centraler.
De e väl mest vid entrepenader, när det finns en besikningsman inblandad. Å andra sidan det enda som krävs för att CE-märka en central är att det finns en gruppförteckning.electrocuted skrev:
Finns det jordfelsbrytare eller annan kopplingsutrustning så ska där vara ett enlinjeschema också. Det kan man skissa ner på ett papper.
Enligt EIO i alla fall.
http://www.elforlaget.se/index.php?fuseaction=cart.catalog&cd_id=177&item_id=051983
6, 12,13, 54 moduler finns det.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Misstänkte att det var någon sådan lösning och givetvis fungerar det men snyggt var det inte. Sen är väl inte alla som bryr sig hur det ser ut bakom en plastkåpa som man ändå inte ska lyfta avRikard Ågren skrev:
Någon som kan tipsa om exakt vad fasskenan för 3-fas och 13 moduler heter (art nr) så jag kan ha en hemma nästa gång elektrikern ska rocka loss?
// Mats
Du drar fel slutsats! De Civilingenjörer jag känner, inklusive jag själv, är mycket bra på huvudräkning, så länge de tillhör generationerna som inte använde fickräknare i grundskolan. Skillnaden mellan Civilingenjörer och hantverkare är att ingenjörer räknar i huvudet och hantverkarna använder fingrarna.Mikael_L skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Själv så försöker jag använda fingrarna, blir förvirrad och tar i slutänden upp mobilen i stället. 

//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
myrstack skrev:Misstänkte att det var någon sådan lösning och givetvis fungerar det men snyggt var det inte. Sen är väl inte alla som bryr sig hur det ser ut bakom en plastkåpa som man ändå inte ska lyfta av![]()
Någon som kan tipsa om exakt vad fasskenan för 3-fas och 13 moduler heter (art nr) så jag kan ha en hemma nästa gång elektrikern ska rocka loss?
// Mats
Eldon har iallafall 13 modulers skenor.
Hager QuickConnect ska ha en särskild skena. Finns dock bara 12 och 57 modulers på elbutik.se:
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=217079&category_id=1794
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag har en bra bit QC-skena liggande om någon är intresserad 
23 moduler kvar på den.
Har även några noll-plintar i varierande storlek.
23 moduler kvar på den.
Har även några noll-plintar i varierande storlek.
Redigerat:
Klicka här för att svara