11 278 läst ·
58 svar
11k läst
58 svar
Får man ha budskap eller affischer på sitt hus?
Ja det är fult, men det är lysande renar också. Det är inte olagligt med fula dekorationer.
Eller ett hus med massa ljusslingor som skiftar i olika färger och blinkar med jämna mellanrum.
Men någonstans bör det väl finnas regelverk för hur länge man får hänga upp sådana här saker, skulle själv inte uppskatta den Kermitgröna saken hängande på grannens garageport i flera månader.
Men någonstans bör det väl finnas regelverk för hur länge man får hänga upp sådana här saker, skulle själv inte uppskatta den Kermitgröna saken hängande på grannens garageport i flera månader.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Den affischen var bra mycket finare än den fula fasaden bakom. Hade den här tråden existerat om det stått nått på svenska istället?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Jag hade tidigare en granne som hängt upp en flagga i samma storlek med emblemet för det fotbollslag hen hejade på. Den satt där i flera år. Risken fanns förstås att man hade riskerar att förlora en potentiell budgivare som hejade på ett annat lag, men det kan jag acceptera då jag tycker att alternativet med detaljreglering är betydligt värre.
Förklara vad du avser? Den Kermitgröna självlysande färgen förändras väl inte beroende av vilket språk man använder, även guldfärgen till text lyser. Men självklart har vi olika värderingar vad som är estetiskt tilltalande.F Finndjävel skrev:
Så sakfrågan är inte om tråden hade skapats utan vad får man göra på sin fastighet innan t.ex. kommunen agerar med föreläggande.
Sakfrågan var! Inte är! TS. har ju redan fått reda på att kommunen inte har något att invända i frågan. Så denna lilla bagatell är väl helt avklarad! Eller har jag missat något?A AndersS skrev:
Redigerat:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Vad tycker du om denna, den har ganska skrikiga färger. Hade det startats en tråd om denna?A AndersS skrev:Förklara vad du avser? Den Kermitgröna självlysande färgen förändras väl inte beroende av vilket språk man använder, även guldfärgen till text lyser. Men självklart har vi olika värderingar vad som är estetiskt tilltalande.
Så sakfrågan är inte om tråden hade skapats utan vad får man göra på sin fastighet innan t.ex. kommunen agerar med föreläggande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grannen målade sitt bruna hus ljuslila. När de kom till garaget tog färgen slut, men de han måla "23" på garageporten lite halvtaffligt. Detta fick vi stå ut med att titta på i 15 år, innan de flyttade och nästa ägare målade hela huset grönt.
Vet inte, men för mig är den lika illa och jag tycker att den ser lika jä... ut som den Kermitgröna.F Finndjävel skrev:
Gäller även en nästan lika Kermitgrön Hammarbyflagga.
Visst tar man en serieseger eller SM-guld kan man väl få flagga någon vecka men sedan ska den bort.
Frågan var vad man får göra, men nu börjar tråden driva iväg mot något annat som kanske ska avhandlas i egen tråd.