Det ser ut som att jag kommer flytta mina lån till en annan bank nu när bindningstiden går ut den 30/9, men det är lite halvsegt att få dom att gå igenom ansökan och den kommer förmodligen inte hinna gås igenom idag eller imorgon vilket kommer göra att mina nuvarande lån går över från bunden till rörligt på min nuvarande bank.

Vad händer om dom t ex flyttar lånen efter 30/9, t ex att det blir den 2/10, kommer jag behöva betala ränteskillnadsersättning för 3 månader på min nuvarande bank, eller gäller detta om man bundit till fast ränta?

Jag har försökt få ett rakt svar av den nya banken, men inte riktigt fått någon klarhet.

Någon som vet med säkerhet här vad som gäller om det blir kostnadsfritt för mig eller om dom kommer ta ut ersättning för dom 3 månader som den rörliga räntan gäller.

Nej, men meddela dem nu att du ämnar lösa lånet snart och inte ska betala någon brytkostnad, så får du det på pränt.

• Gilla
Grillen
  • Laddar…
Det är en tremånaders fast ränta du pratar om, där ksn banken kräva ränteskillnadsersättning. Men vad jag förstår gör desällan det. Rörlig ränta finns väl knappt längre.

• Gilla
Grillen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.