1 417 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Får inte varmt genom mitt golvvärmesystem!?!?
Har vattenburen golvvärme.
Men får endast upp 16-17 grader bara genom pumpen. Jag har fullflödesstre. Huset är på ca 300 kvm. 2 plan. Har endast 1 cirkelpump som går på fullt flöde. Konstant.
när vi sänker flödet på cirkelpump så får jag högre grader i vattnet från min 21-26 grader vid fullt flöde går det upp till 35-40 grader men mitt system o kvm behöver tydligen fullt flöde då det är stora ytor.
hur varmt ska man ha och någon som har någon idé om hur jag kanske kan ha fullt flöde men få 40-50 grader i vattnet.
samtisigt som vi sänker flödet så ökar kapaciteten i pumpen? Vilket är väldigt mystiskt..men tror jag behöver minst kanske 2 st cirkelpumpar och fullt flöde fast med mkt mer grader i slingorna..vad tror ni vilka kör samma system?! Btw har en cirkelpump som klare 900 l/min !?! Vad gäller här
Men får endast upp 16-17 grader bara genom pumpen. Jag har fullflödesstre. Huset är på ca 300 kvm. 2 plan. Har endast 1 cirkelpump som går på fullt flöde. Konstant.
när vi sänker flödet på cirkelpump så får jag högre grader i vattnet från min 21-26 grader vid fullt flöde går det upp till 35-40 grader men mitt system o kvm behöver tydligen fullt flöde då det är stora ytor.
hur varmt ska man ha och någon som har någon idé om hur jag kanske kan ha fullt flöde men få 40-50 grader i vattnet.
samtisigt som vi sänker flödet så ökar kapaciteten i pumpen? Vilket är väldigt mystiskt..men tror jag behöver minst kanske 2 st cirkelpumpar och fullt flöde fast med mkt mer grader i slingorna..vad tror ni vilka kör samma system?! Btw har en cirkelpump som klare 900 l/min !?! Vad gäller här
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hur/med vad genereras värmen?
Tror du glömde nämna det
Tror du glömde nämna det
Klicka här för att svara
