kristofer12345
Har vattenburen golvvärme.

Men får endast upp 16-17 grader bara genom pumpen. Jag har fullflödesstre. Huset är på ca 300 kvm. 2 plan. Har endast 1 cirkelpump som går på fullt flöde. Konstant.
när vi sänker flödet på cirkelpump så får jag högre grader i vattnet från min 21-26 grader vid fullt flöde går det upp till 35-40 grader men mitt system o kvm behöver tydligen fullt flöde då det är stora ytor.
hur varmt ska man ha och någon som har någon idé om hur jag kanske kan ha fullt flöde men få 40-50 grader i vattnet.
samtisigt som vi sänker flödet så ökar kapaciteten i pumpen? Vilket är väldigt mystiskt..men tror jag behöver minst kanske 2 st cirkelpumpar och fullt flöde fast med mkt mer grader i slingorna..vad tror ni vilka kör samma system?! Btw har en cirkelpump som klare 900 l/min !?! Vad gäller här
 
Hur/med vad genereras värmen?

Tror du glömde nämna det ;)
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Spontant skulle jag tro du ska börja med att lufta slingorna ordentligt, stäng av cirk. pumpen under tiden.

Hur är inställningar på shuntar och liknande?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
KnockOnWood skrev:
Hur/med vad genereras värmen?

Tror du glömde nämna det ;)
Is 81
alltså ispinne..octopus system..går o läsa om på octo.se
 
kristofer12345
mexitegel skrev:
Spontant skulle jag tro du ska börja med att lufta slingorna ordentligt, stäng av cirk. pumpen under tiden.

Hur är inställningar på shuntar och liknande?
Okej..vad menar du mer exakt..har ej så mkt o reglera..spec system förklara gärna :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.