en elektriker kopplade in en dimmer. Enligt hans funktionstest fungerade dimmern bra.
Först vägrade dimmern att starta (han hade annan amatur att prova med än jag). Men på något magiskt vis lyser den nu (kan vara för jag höjde mini nivån). Men den går inte stänga av eller drimmra alls nu. Kollat på manual på nätet och blir inte klokare.
Är eud61m-uc kört vanlig glödtråds lampa samt led.
Kan endast reglera ljuset på dimmern.
Så vad gör jag för dundertabbe?
Ska enligt elektrikern räcka att trycka till så slocknar den, men inte då. Samma hålla intryckt för att dimmra funkar inte.
Skickar med blid också.
Först vägrade dimmern att starta (han hade annan amatur att prova med än jag). Men på något magiskt vis lyser den nu (kan vara för jag höjde mini nivån). Men den går inte stänga av eller drimmra alls nu. Kollat på manual på nätet och blir inte klokare.
Är eud61m-uc kört vanlig glödtråds lampa samt led.
Kan endast reglera ljuset på dimmern.
Så vad gör jag för dundertabbe?
Ska enligt elektrikern räcka att trycka till så slocknar den, men inte då. Samma hålla intryckt för att dimmra funkar inte.
Skickar med blid också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har du mätt på push-ingången (A1 A2) om det finns någon spänning där när du trycker på knappen?
Har inte utrustning för det (ingen mätverktyg) :/ men kanske kan kolla i andra änden av kedjan? Alltså tryckknappen?snaggletooth skrev:
Är ju konstigt att det fungerade när elektrikern var här (var inte hemma tyvärr, så kan inte bekräfta 100% att det stämmer).
Känns ju dumt att man inte kan kolla själv.
Tackar för hjälpen.snaggletooth skrev:
Är något galet med strömbrytaren. Gjorde något man troligen inte bör göra. Tog isär brytaren helt, själva kontaktbleket hade bös på sig (skit alltså), men fick böja blecket något, men kontakten är inte fullgod (fungerar någorlunda nu, men bättre låta elis sköta resten).
Satte ihop allt och låter elektriken lösa det måndag.
Udda fel att det fungerade för elkillen, men slumpen är lustig. Inte kul att han ska behöva komma en gång till, ja skönt att hitta felet i alla fall.
Får hoppas även han upptäcker det när han kommer också.
Klicka här för att svara