Medlem
· Västra Götaland
· 41 inlägg
Hej!
Jag har fötts med tummen mitt i handen och har ingen som helst kunskap inom ämnet el. Jag har köpt en ny lampa (som kräver 9 ljuskällor) och jag får den inte att fungera! Efter otaliga försök och ett återbesök i butiken lampan är köpt, har jag nu troligen listat ut att det har något med min dimmer att göra. Det har tidigare suttit en lampa som fungerat.
Jag har haft i 9 st 15 W och 20 W. Alla lampor har varit dimbara. Det har ändå inte fungerat!
Jag bifogar ett kort på det som är bakom dimmerknappen, och hoppas att någon kan hjälpa mig! (Behövs mer info ska jag försöka mitt bästa med min knappa(läs: obefintliga) kunskap). Behöver jag starkare lampor? Vad är felet!??
Jag har fötts med tummen mitt i handen och har ingen som helst kunskap inom ämnet el. Jag har köpt en ny lampa (som kräver 9 ljuskällor) och jag får den inte att fungera! Efter otaliga försök och ett återbesök i butiken lampan är köpt, har jag nu troligen listat ut att det har något med min dimmer att göra. Det har tidigare suttit en lampa som fungerat.
Jag har haft i 9 st 15 W och 20 W. Alla lampor har varit dimbara. Det har ändå inte fungerat!
Jag bifogar ett kort på det som är bakom dimmerknappen, och hoppas att någon kan hjälpa mig! (Behövs mer info ska jag försöka mitt bästa med min knappa(läs: obefintliga) kunskap). Behöver jag starkare lampor? Vad är felet!??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 41 inlägg
Jag har testat både glödlampor och LED-lampor! Ingenting fungerar! Jag har testat den i butiken jag köpte den i och där fungerade den utan problem. Eller förstår jag fel? Tack för svar!
Medlem
· Västra Götaland
· 41 inlägg
Om jag drar ut den - kommer det fungera då?!
Medlem
· Västra Götaland
· 41 inlägg
För saken är den att jag har en annan lampa i det uttaget nu - och det fungerar helt fint! (Det fungerar inte att dimra men lampan lyser åtminstone!)
Moderator
· Stockholm
· 57 828 inlägg
Lägg upp bilder på lampans anslutning.
Klicka här för att svara