Hej,

Ska byta en ca. 10 år gammal Siemens helintegrerad diskmaskin till en ny motsvarande modell.
Nu när jag försöker få ut den gamla verkar den sitta fast i höger sida framifrån och jag undrar därför om det finns någon säkring / förankring som måste lossas? När jag släpper ner på de justerbara fötterna faller maskinen ner på vänster sida men sitter fast på höger sida och hänger kvar uppe trots släppt fot som om den vore fastskruvad eller liknande. Har lossat på blecken i ovankant och maskinen ser inte ut att gripa i övrig på någon sida.

Tänkte kolla med er om det är något jag missat för att få loss maskinen helt och hållet? I min värld ska det bara vara att dra ut maskinen nu….

Tack !
Andreas

• Öppen och tom diskmaskin med exponerade innerväggar och golv, montering synlig, installerad i köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen integrerad diskmaskin under installation, synlig från framsidan med dörr och inredning borttagen, visar sökande efter fastsättning på höger sida.
    Skapa konto
  • Inbyggd diskmaskin med synligt metalldetalj och anslutning till köksinredning, där höger sida verkar sitta fast.
    Skapa konto
Issue resolved…..

Drog med ett tunt sågblad längs med högersidan på maskinen och väggen och då släpper den. Visar sig att högersidan ”limmat” fast i väggen, förmodligen nymålad yta och sedan har maskinen installerats kort därefter. Imponerad att den kan suga fast så bra i färg, satt bergfast….

• Gilla
YuGi och 1 till
  • Laddar…
Lite svårt att se. Men det verkar vara en eller två skruvar på högersidan som sitter kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.