4 433 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Får inte bort chucken ur chucken...
Är ju bättre du köper borr med SDS fäste så du kan nyttja maskinens kraftR Rookie123 skrev:
https://www.bauhaus.se/borrsats-dewalt-sds-plus-5-10mm-4-delar
Här får du ett helt kit så du kan borra massor av hål i olika dimensioner när du får fart på grejerna
Vad är det för en vägg?
Skulle ta upp hål i min källarvägg när jag installerade värmepump.
Huset byggt någon gång på 30 talet.
Kom inte igenom så fick ta dit en båtägare
Det tog honom 40 min att komma igenom ca 30 cm
Var en massa grå och rödsten i väggen
Skulle ta upp hål i min källarvägg när jag installerade värmepump.
Huset byggt någon gång på 30 talet.
Kan dela med mig av en relaterad anekdot: köpte en ny Bosch borrhammare (blå), inte värsta modellen men klart duglig. Plockade i farten med mig några ospecificerade betongborr (SDS) på Hornbach. Skulle hem och borra och kom absolut ingenstans i väggen. Förstod ingenting, tänkte att slaget inte fungerade. Åkte inom Hornbach och reklamerade. Killen i reklamationen körde ner borren i betonggolvet på Hornbach och kom heller ingenstans. "Slaget funkar inte" sa han, och skickade den till Bosch. Kom tillbaka nån vecka senare - "inget fel" sa Bosch. Jag stod då där med min nya borrhammare och förstod ingenting. Med uteslutningsmetoden fick jag då lägga fokus på borren. Lånade några betongborr från en kollega, DeWalt. När jag så testade att borra med dessa i samma borrhammare så gick det som smör i väggen. Dessa borr hade han dessutom haft i flera år.
Jag är ingen expert i ämnet - men i detta specifika fall så var borret jag köpte på Hornbach (avsett för precis samma material som DeWalt-borren jag lånade) alltså helt värdelöst och min kollegas begagnade borr fungerade utmärkt. Köpte en paket andra borr (Ryobi) och dessa har också fungerat utmärkt.
Jag är ingen expert i ämnet - men i detta specifika fall så var borret jag köpte på Hornbach (avsett för precis samma material som DeWalt-borren jag lånade) alltså helt värdelöst och min kollegas begagnade borr fungerade utmärkt. Köpte en paket andra borr (Ryobi) och dessa har också fungerat utmärkt.
[QUOTE="Uffe A, post: 3328758, member: 167510"
[/QUOTE]
Är båtägare synnerligen bra på att borra ,eller varför valde du just en sådan?
Är båtägare synnerligen bra på att borra ,eller varför valde du just en sådan?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden