Ska montera kodlås men får inte bort slutblecket. Har skruvat bort 4 skruvar (röd markering). Måste även de gulmarkerade skruvarna bort? Har försökt ta bort de gula skruvarna men rubbar inte dom, sitter som bara den.
https://www.assaabloy.com/se/sv/documents/support-service/nedladdningscenter/product-information/installationsanvisningar/lashus-slutbleck/Monteringsanvisning modullas.pdf
Du kan ta en titt på hur man monterar det. Men det ser inte ut att ha mycket om själva slutblecket att göra.
Du kan ta en titt på hur man monterar det. Men det ser inte ut att ha mycket om själva slutblecket att göra.
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-far-jag-bort-slutblecket-assa-1887-2.289510/page-2
Men folk har haft problem med dem tidigare. Kan det vara samma?
Men folk har haft problem med dem tidigare. Kan det vara samma?
Om det är som mitt gamla slutbleck så stämmer det att du inte kan ta bort dem. De spänner bara fast blecket mot träet på andra sidan och sitter inte riktigt fast. Jag tog bara en tång och drog rakt ut efter jag lossat de andra 4. Kanske var lite fastklibbade eller något.J Jan Bengtsson4 skrev:
De rödmarkerade är de som ska fästa slutblecket och slutblecket bör vara löst om du lossat dom men slutbleck kan sitta fast i färgen eller i urtaget och kan då behöva lite övertalning.J Jan Bengtsson4 skrev:
De gula är till för att kila mot regeln karmen är till för och kallas stödskruvar.
Om du följer länken som @Tomtom79 postat så har jag postat länkar till andra trådar med en vansinneslösning som inte inte är genomtänkt men väldigt ovanlig och om du har oturen att ha den lösningen så får du skruva lite på var ställskruv till slutblecket släpper och sedan måste ställskruvarna kapas eller tas bort på annat vis.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden