223 358 läst ·
1 204 svar
223k läst
1,2k svar
Får grannen ha 20 m höga träd vid tomtgränsen och 5 m från mitt hus?
"Hänsyn" är dubbelriktad; det handlar även om att låta andra finnas till, med sina egenheter.
Det är just dessa 12 årings svar jag skrivit om! Men köpe en annan fastighet. Varför ska jag det. När e är idioter som inget förstår. O vem f..n vill ha två gigantiska granar 7, 8 m från sitt hus! Alltså grannen. Nä då ska j gå o köpa nytt hus. O när dom vid en storm kan rammla på vilket hus som helst. Hänsyn finns ett ord som folk bordF faf skrev:
e lära sig innebörden av . Vad det kan göra med relationer!! Jösses!
Jo just det ja.. hänsyn..L Lowley skrev:Det är just dessa 12 årings svar jag skrivit om! Men köpe en annan fastighet. Varför ska jag det. När e är idioter som inget förstår. O vem f..n vill ha två gigantiska granar 7, 8 m från sitt hus! Alltså grannen. Nä då ska j gå o köpa nytt hus. O när dom vid en storm kan rammla på vilket hus som helst. Hänsyn finns ett ord som folk bord
just över att grannen har rätt att äga och ha sina granar om den vill..
Bara att ta hänsyn till eller flytta...
Du e go du. Lagar gäller för alla, även dig. Är du själv inte en 12 åring så begriper du det.L Lowley skrev:Det är just dessa 12 årings svar jag skrivit om! Men köpe en annan fastighet. Varför ska jag det. När e är idioter som inget förstår. O vem f..n vill ha två gigantiska granar 7, 8 m från sitt hus! Alltså grannen. Nä då ska j gå o köpa nytt hus. O när dom vid en storm kan rammla på vilket hus som helst. Hänsyn finns ett ord som folk bord
Skulle det otroliga hända, så täcker försäkringen det.
Annars kan du ju lägga ett bud på granarna som grannen accepterar. När du köpt dem så kan du ju göra flis av dem om du vill.
Svårare än så är det inte.
Nej det gör den inte alltid. O jag vill inte ha in en hantverkare till som inte jag bestämt vem det är!Nissens skrev:
Försäkringen täcker visst om ett träd blåser ner och skadar din egendom. Och självklart får du själv välja hantverkare om de mot förmodan skulle komma att behövas.L Lowley skrev:
Ditt problem är att du fått för dig att träden utgör en fara. Men i verkligheten är det inte så, och att du fått för dig något skall ju inte andra behöva ta konsekvenserna av..
Om jag minns rätt så har du egna stora träd som står ännu närmare ditt hus. Ta du ner dem först, de bestämmer du ju själv över.
Redigerat:
Sedan är det ju också så att träd sällan blåser omkull. visst det sker men det är inte så ofta som folk tror...Nissens skrev: