Har just fått badrummet kaklat i en helentreprenad. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd. Fogarna för golv och vägg är i linje i ena hörnet, bakom badkaret, men är helt ur linje i andra hörnet (+4cm). Kakelplattorna är lika stora (15x15). Får en professionell kakelsättare göra så fult?
Vad kan man göra?
Vad kan man göra?
Nu jar jag betydligt större plattor men min plattsättare rådde oss att inte försöka följa fogar mellan golv och vägg. Med ett ordentligt fall på golvet blir sträckan mellan väggarna längre på golvet än vad de är på väggen. Jag tycker det ser ut som att det kan vara en del av problemet i ditt badrum.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 828 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 828 inlägg
För att det ska vara möjligt behöver man köpa rektifierade plattor och allt inom samma leverantör och serie.
Jag tycker mer att de borde gjort så de inte linjerade någonstans, för det ser bättre ut om de inte linjerar alls. Än om de linjerar i ena hörnet men är off i andra änden av rummet, då ser det verkligen ut som det skevar.
Jag tycker mer att de borde gjort så de inte linjerade någonstans, för det ser bättre ut om de inte linjerar alls. Än om de linjerar i ena hörnet men är off i andra änden av rummet, då ser det verkligen ut som det skevar.
Klicka här för att svara