2 380 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Får dom hugga ner våra buskar?
Medlem
· Västerbotten
· 317 inlägg
Bor på bottenplan med en fin uteplats med insynsskydd. Nu tittar jag ut genom fönstret och ser att folk är och kapar ner våra buskar. Går ut och undrar vad dom sysslar med, bostadsrättsföreningen är ute och "vårstädar", de har satt upp lappar där dom ska "ansa buskar" bland annat. Här har dom tagit täta fina buskar som varit 170 höga ungefär och agerat som ett kanonfint insynsskydd och kapat ner dem till ungefär 50cm, inget kvar.
Får man verkligen göra så bara för att man ordförande i en bostadsrättsförening?
Får man verkligen göra så bara för att man ordförande i en bostadsrättsförening?
Medlem
· Västerbotten
· 317 inlägg
Grejen är den att vi ska sälja lägenheten snart för att vi ska flytta till hus sen, värdet på lägenheten sjunker ju garanterat om insynsskyddet försvinner.
Beror väl på hur det står i kontraktet, men i en bostadsrättsförening med lägenheter är väl oftast trädgården tillhörig föreningen, inte den enskilda bostaden.
Det brukar vara väldigt väl definierat vad som är föreningens ansvar och vad som är den enskildas ansvar.
Det brukar vara väldigt väl definierat vad som är föreningens ansvar och vad som är den enskildas ansvar.
Ett komplicerat problem som kunnat få en enkel lösning om DU hjälpt till med vårstädningen istället för att sitta inne och fika. Om du varit engagerad hade det ju varit enkelt för dig att ta hand om just denna syssla och kapat buskarna precis som du ville....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klockren kommentar! Varför kan vi inte sätta poäng?MathiasS skrev:
//KoW
PS:
Fast jag hade inte vågat uttrycka mig så fördömande, Mathias.
Fredrik&Karl kanske tex sitter i rullstol (två rullstolar då).
DS
Redigerat:
KoW. Du har rätt. Jag ber i förebyggande syfte om ursäkt till F&K ifall dessa båda har laga skäl till sin frånvaro. Å andra sidan kan jag tänka mig tusen sätt man kunde ha hanterat detta på även om man själv hade giltig frånvaro.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
