Hej
Beslutade att ta in klantverkare (trots att jag sagt att det ALDRIG ska ske mer) till att renovera det lilla "gästbadrummet" som fanns i nya kåken. Så skulle jag få tid på mig att göra ett badrum till modell större när tid fanns.

Ska man godta detta?????
Ett litet urval av bilder följer nedan, dessutom hade dom satt dörren högerhängd fast den skulle vara vänsterhängd idag såg jag. Taket var inte heller så vackert.

http://i297.photobucket.com/albums/mm222/badrum_photo/6.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm222/badrum_photo/5.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm222/badrum_photo/4.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm222/badrum_photo/3.jpg
http://i297.photobucket.com/albums/mm222/badrum_photo/1.jpg

Detta är en stor firma med certifikat och saltad offert!!!

/danso

Redigerat:
Man fick köra med pappers gips fram till 1/7 tror jag...?

Men det ser slarvigt ut och det inger inte nått förtroende för att dom är noga med tätskiktet sen. Det är ju dessutom dåligt med fogmassan under en skiva. Där är det inte enligt tätskiktsleverantörens instruktioner kan man gissa.

Om du ska godta detta vet jag inte men det är ju en bra påminnelse så du gör det själv nästa gång..

Detta var bara en del av "missarna"...
Låser dem ute på Måndag, ska ta ett snack arbetsledaren.

Tänker inte betala för skit...märkligt att hantverkare kan komma undan med nästan vad f*n som helst.
Har aldrig fått ett riktigt jobb utfört av denna yrkesgrupp, trots att jag väljer med referenser och efter rykte.

Även deras elektriker har lyckats med något fuffens (kortslutning?), en del av huset löser ut direkt och blir strömlöst.

Så j*ävla trött på skiten

T
Kan du förklara mer ingående vad som är problemet på bilderna?

För jag själv ser inte några större problem.

Ser inte heller problemet! Vad är det som är fel?

JAg tycker det ser för taskigt ut...spräckta gipsskivor osv

Dessutom verkar det som om vattenrör kommer upp ur golvet och det får det inte göra i våtrum enligt reglerna, endast avlopp får komma genom golvet. Klockren grej att anmärka på.

/Sulan

Jag skulle inte vara nöjd!!! Kanske är det inget problem, det är jag inte kunnig nog att bedömma, men jag skulle be dem ingående förklara hur de tänker gå vidare, vilka problem som kan uppkomma osv. Fråga ingående om det är ok att göra si och så... Jag skulle inte acceptera "inga problem!" svar, utan ingående förklaringar och så kollar du mot branschregler, ringer och frågar om du behöver. Lycka till!

T
Den spruckna gipsen och skarvningarna har ju ingen betydelse för slutresultatet.

Snailman
tank77 skrev:
Den spruckna gipsen och skarvningarna har ju ingen betydelse för slutresultatet.
Förklara gärna hur det kan komma sig att den delvis avbutna gipsen inte kan påverka slutresultatet? (Det behövs väl väldigt små krafter för att rubba den avbrutna biten ur sitt läge, och om det är ett tätskikt uppepå så lär väl det bli skadat?)

Jag tycker jag ser flera fel, Har du väldigt högt i tak eller varför är där en skarv på gipsplattan ? Sen är gipsen bara skruvad i ytterkanterna, Kanske skulle skruvats på mitten oxå ? Sen som sagt tidigare inga vattenrör upp ur golvet. Även om allt skall kläs med kakel eller matta så tycker jag att en seriös hantverkare lägger lite kärlek på o göra underarbetet snyggt oxå.

T
Snailman skrev:
Förklara gärna hur det kan komma sig att den delvis avbutna gipsen inte kan påverka slutresultatet? (Det behövs väl väldigt små krafter för att rubba den avbrutna biten ur sitt läge, och om det är ett tätskikt uppepå så lär väl det bli skadat?)
Nu är i och för sig den delvis avbrutna gipsen fastskruvad med två skruvar så det är högst osannolikt att den skulle lossna.

Tja, det här skulle byggas enligt dom nya reglerna.
Dom plockade t om. ner den gammla gipsen pga. av detta (extra jobb och kostnade eftersom det inte var medräknat i priset).
Varför sätter dom då upp (eller vad man ska kalla det) gips igen? samtliga skivor utom en är knäckt i minst en kant även om det inte har någon "betydelse" , gips saknas helt på en 3cm "remsa" mellan dörrkarmen och hörnet från golv till ovankant på dörren, det underlag som fanns där var 1000ggr bättre gjort.
Vattenrören kommer upp ur golvet, dom t om bemödade sig att ta ut gammla rör från huset byggdes ur väggen..så varför inte flyttat på befintliga?
Dörrkarmen är felvänd, elektriker har kortslutit något eller om snickaren dragit en skruv igenom någonstans.
Fallet mot golvbrunnen ser inte bra ut, har inte kunnat gått in och kolla närmre på detta dock.

Jaja, jag är kanske petig........

Snailman
tank77 skrev:
Nu är i och för sig den delvis avbrutna gipsen fastskruvad med två skruvar så det är högst osannolikt att den skulle lossna.

skruvade upp ljuset på min skärm ett snäpp nu, och då ser jag att det är en avbruten bit på en annan avbruten bit, och på den minsta delen (den enda jag såg från början) sitter det bara ca en halv skruv, så jag kan tyvärr inte hålla med om att en avbruten bit sitter med två skruvar.

Tur man tänker göra allt själv i kommande hus...

T
Snailman skrev:
och om det är ett tätskikt uppepå så lär väl det bli skadat?)
Eftersom det är borta vid dörrkarmen så är det ju ingen fara med tätskiktet, det är ju ändå hål mellan karm och gipsskiva och där läggs inget tätskikt. Tätskikt är ju framför allt viktigast i duschdelen och andra ställen som utsätts för vatten och fukt.

Tror inte delen borta vid dörrkarmen utsätts för dessa element men vad vet jag, trådskaparen kanske ska kanske använda badrummet som en pool alltså fylla hela badrummet med vatten.

P
"Spalt mellan karm och vägg skall ilagas så att försegling kan utföras kontinuerligt mellan tröskel, karm och vägg." /BBV.

Jag kan tänka mig att tätskiktsleverantören har synpunkter på att man fyller hålrummen med silikon som tätskiktet sedan ska fästa emot.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.