Z Zodde skrev:
Eftersom du inte läst tråden kanske DU kan förklara varför? Och om dem som ÄNDÅ gör det begår ett lagbrott…??🤔
Det är ju bara en massa inlägg rent nonsens så det går ju inte att följa.
Det är bättre du frågar ditt försäkringsbolag vid en eventuell olycka då du jobbat på annans mark. Lycka till!
 
P
Jaha nu är det försäkringsbolaget som styr om man behöver motorsågskort🫣🤣 det blir bara värre o värre med tolkningarna🥲
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Det är ju bara en massa inlägg rent nonsens så det går ju inte att följa.
Det är bättre du frågar ditt försäkringsbolag vid en eventuell olycka då du jobbat på annans mark. Lycka till!
Du påstår nåt på ett diskussionsforum, du orkar inte läsa vad som sagts tidigare men är så skrivkåt att du absolut bara måååste få göra det…

Att verifiera det du påstår orkar du sen inte.
Tycker DU att DU bidrar positivt å sakligt i tråden?
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
[länk]
Vad menar du att den där länken säger, dvs. vad är din tolkning av vad som står?
Och vad har det för bäring på det jag skrev om?
 
Det här måste vara en av de mest urspårade trådarna på BH!
 
Nissens
F fribygg skrev:
Det förstod vi, Säker Skog vill ju tjäna pengar på sin tolkning av reglerna.
Vilka mer än dig själv är det du är representant för?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
@Nissens har du några tankar om mitt inlägg #469? (Samma som jag länkar i #544)

Punkt 3+4 är väl där det hela kokar ner till.
Pingar dig på denna @Nissens jag hörde aldrig mer här.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Vilka mer än dig själv är det du är representant för?
Jag har ungefär samma tolkning som han..
 
Nissens Nissens skrev:
Vilka mer än dig själv är det du är representant för?
Det här börjar vara ett rätt tröttsamt inlägg i debatten. När det är flera som argumenterar för samma sak, med liknande argument är det inte orimligt att någon använder ”vi” för att uttrycka åsikter som man är övertygad om att de andra som i sida efter sida uttryckt samma sak som en själv fast med andra ord.
Kan du släppa detta nu? Det finns bevisligen flera som inte håller med dig om de åsikter du (och andra) framför i en del frågor.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Det här börjar vara ett rätt tröttsamt inlägg i debatten. När det är flera som argumenterar för samma sak, med liknande argument är det inte orimligt att någon använder ”vi” för att uttrycka åsikter som man är övertygad om att de andra som i sida efter sida uttryckt samma sak som en själv fast med andra ord.
Kan du släppa detta nu? Det finns bevisligen flera som inte håller med dig om de åsikter du (och andra) framför i en del frågor.
Dito
 
Nissens Nissens skrev:
Dito
Vad menar du? Att det är tröttsamt att jag inte håller med dig?
Eller att jag använder ”vi” eftersom det är fler som inte håller med dig?
Eller tycker du på riktigt att man ska pratat ihop sig via PM först innan man får använda ”vi” i ett inlägg?
Om du faktiskt kunde svara på den kritik du får någon gång skulle du kanske kunna övertyga någon om din åsikt.

Jag skulle kunna börja tycka som du i fler frågor, men jag ser ingen anledning till att vi båda ska ha fel. 😂
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Bara yrkesmässig körning med motorsåg kräver utbildning, det är ett arbetsmiljöansvar..
Använder du den privat så behövs det inte..
Jag delar din tolkning.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Jaha nu är det försäkringsbolaget som styr om man behöver motorsågskort🫣🤣 det blir bara värre o värre med tolkningarna🥲
Som jag förstått det så är det Arbetsmiljöverket som avgör om det behövs.
Arbetar man åt någon än sig själv och då även hjälpa kompis så måste man ha ”körkort” och vid ev olycka ansvarar man för allt som kan hända, så tolkar jag deras skrifter.
Och Arbetsmiljöverket stödjer sig antagligen arbetsmiljölagen.
 
P
Har du läst tråden?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Eftersom du inte läst tråden kanske DU kan förklara varför? Och om dem som ÄNDÅ gör det begår ett lagbrott…??🤔
Jag har oxå tolkat Arbetsmiljöverkets skrifter på det sättet.
Det räknas som att du yrkesutövar så fort du inte arbetar på egen mark och då måste du ha körkort.
Jag vägrar att såga åt någon annan för jag har inte körkortet och fäller inga stora träd på min mark heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.