133 224 läst ·
717 svar
133k läst
717 svar
Fällt träd över servitutväg - vad göra?
Det är ju bara en massa inlägg rent nonsens så det går ju inte att följa.Z Zodde skrev:
Det är bättre du frågar ditt försäkringsbolag vid en eventuell olycka då du jobbat på annans mark. Lycka till!
Du påstår nåt på ett diskussionsforum, du orkar inte läsa vad som sagts tidigare men är så skrivkåt att du absolut bara måååste få göra det…J j-o75 skrev:
Att verifiera det du påstår orkar du sen inte.
Tycker DU att DU bidrar positivt å sakligt i tråden?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 657 inlägg
Det här börjar vara ett rätt tröttsamt inlägg i debatten. När det är flera som argumenterar för samma sak, med liknande argument är det inte orimligt att någon använder ”vi” för att uttrycka åsikter som man är övertygad om att de andra som i sida efter sida uttryckt samma sak som en själv fast med andra ord.Nissens skrev:
Kan du släppa detta nu? Det finns bevisligen flera som inte håller med dig om de åsikter du (och andra) framför i en del frågor.
Ditotveksamt skrev:
Det här börjar vara ett rätt tröttsamt inlägg i debatten. När det är flera som argumenterar för samma sak, med liknande argument är det inte orimligt att någon använder ”vi” för att uttrycka åsikter som man är övertygad om att de andra som i sida efter sida uttryckt samma sak som en själv fast med andra ord.
Kan du släppa detta nu? Det finns bevisligen flera som inte håller med dig om de åsikter du (och andra) framför i en del frågor.
Vad menar du? Att det är tröttsamt att jag inte håller med dig?Nissens skrev:
Eller att jag använder ”vi” eftersom det är fler som inte håller med dig?
Eller tycker du på riktigt att man ska pratat ihop sig via PM först innan man får använda ”vi” i ett inlägg?
Om du faktiskt kunde svara på den kritik du får någon gång skulle du kanske kunna övertyga någon om din åsikt.
Jag skulle kunna börja tycka som du i fler frågor, men jag ser ingen anledning till att vi båda ska ha fel. 😂
Som jag förstått det så är det Arbetsmiljöverket som avgör om det behövs.Rejäl skrev:
Arbetar man åt någon än sig själv och då även hjälpa kompis så måste man ha ”körkort” och vid ev olycka ansvarar man för allt som kan hända, så tolkar jag deras skrifter.
Och Arbetsmiljöverket stödjer sig antagligen arbetsmiljölagen.
Jag har oxå tolkat Arbetsmiljöverkets skrifter på det sättet.Z Zodde skrev:
Det räknas som att du yrkesutövar så fort du inte arbetar på egen mark och då måste du ha körkort.
Jag vägrar att såga åt någon annan för jag har inte körkortet och fäller inga stora träd på min mark heller.