Letar efter lämplig fallskyddsmatta att placera utomhus under en klätterställning på sonens kooperativa förskola. Ytan är ca 20m2 och fallhöjden är 2m. Det finns ju flertalet firmor som säljer just fallskyddsmattor, dessa finns i prisklass ca 600kr/m2 plus moms och uppåt.
Är det någon som har erfarenhet av någon billigare variant som fortfarande håller måttet för regler och direktiv? Det finns kanske mer konkurrenskraftiga alternativ?

Det är inte aktuellt med träflis eller annat material på marken utan det är just en gummiaktig mjuk yta/matta som eftersöks.

På vissa kommunala lekplatser har jag sett något som liknar asfalt där "stenarna" består av gummi. Jag googlade på "gummiasfalt" och hittade bla detta företag:
http://www.kompan.se/Fallunderlag_gummiasfalt?gclid=CODSycnUkqICFQZgZwodrEEXjg
Jag tycker mig känna igen märket som vanligt förekommande just på kommunala lekplatser. Men det kanske är sådant du redan har tittat på? Men eftersom du använder termen "fallskyddsmattor" så tänker jag på en fast matta med specifik form. Asfaltvarianten verkar ju mer flexibel när det gäller formen. Jag har även sett att man byggt upp små kullar osv. Men det kan ju vara så att även om denna skulle vara billigare så kostar kanske underarbetet desto mer.

Tack för input. Jag mailade dom nu för att få en prisuppgift på deras gummiasfalt. Syftet är att åstadkomma ett säkrare underlag till konkurrenskraftigt pris, så allt som fungerar är av intresse.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.