Behöver lite åsikter om följande.
Grunden är betongplatta, med frigolit som isolering och huset är nybyggt. Det ligger en kant med singel innanför gräset och ca 60 cm utanför grunden lutar marken utåt, precis som den ska.
Men den innersta biten lutar in mot huset, det fattas ca 5 cm på lägsta nivån.
Kan man låta det vara som det är eller ska det åtgärdas? Hur åtgärdas det lämpligast?
Grunden är betongplatta, med frigolit som isolering och huset är nybyggt. Det ligger en kant med singel innanför gräset och ca 60 cm utanför grunden lutar marken utåt, precis som den ska.
Men den innersta biten lutar in mot huset, det fattas ca 5 cm på lägsta nivån.
Kan man låta det vara som det är eller ska det åtgärdas? Hur åtgärdas det lämpligast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om det vore mitt hus, och jag hade tid och ork,
hade jag fyllt på med singel ut till gräskanten.
Mest för utseendets skull, men också för att sanden "smutsar ner" och blåser omkring.
Med endast sand har nog gräset lättare att bre' ut sig mot grunden också.
hade jag fyllt på med singel ut till gräskanten.
Mest för utseendets skull, men också för att sanden "smutsar ner" och blåser omkring.
Med endast sand har nog gräset lättare att bre' ut sig mot grunden också.
Klicka här för att svara
