14 856 läst ·
33 svar
15k läst
33 svar
Falcon Kylskåp blir ej kallt!
Din kyl är behäftad med ett fel. Troligtvis gasbrist.
Reklamera det eller laga. Kommer aldrig att börja fungera som det ska utan ingrepp i kylkretsen=kostar mycket pengar.
Den ska utan problem gå ner till 4 grader på ett par timmar om den är tom.
Den som sålde skåpet måste rimligtvis känt till att den inte håller måttet eller uppfyller kraven för livsmedelsförvaring.
Att gasen läckt ut under transport händer inte såvida inte ett rör gått av men då skulle inte skåpet fungera alls.
Reklamera det eller laga. Kommer aldrig att börja fungera som det ska utan ingrepp i kylkretsen=kostar mycket pengar.
Den ska utan problem gå ner till 4 grader på ett par timmar om den är tom.
Den som sålde skåpet måste rimligtvis känt till att den inte håller måttet eller uppfyller kraven för livsmedelsförvaring.
Att gasen läckt ut under transport händer inte såvida inte ett rör gått av men då skulle inte skåpet fungera alls.
Följer tråden med spänning för att se när/om TS börjar lyssna på det örat. :banghead: 
Om det ens är genomförbart kanske det enklaste är att byta ut hela kylsystemet mot ett från ett utrangerat vanligt kylskåp som fortfarande funkar.
Om det ens är genomförbart kanske det enklaste är att byta ut hela kylsystemet mot ett från ett utrangerat vanligt kylskåp som fortfarande funkar.
Nja, kyleffekten för en kyl med dubbla glasdörrar är ganska rejält tilltagen så man är hänvisad till större grejor som bara finns hos kylgrossister och de tar betalt så det svider.thomasx skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden