Trädlilja Trädlilja skrev:
TACK till alla ER som har svarat.

Nu har jag lite mera "kött på benen".
Det räcker med kommentarer nu. Kan jag stoppa vidare kommentarer som på fb.??
Det fungerar inte så på forum. Det kan fortsättas att diskuteras fritt i trådar även när du är nöjd. Det kan ju finnas nyanser andra vill fortsätta ha en diskussion kring

Dock hade jag gärna velat se din faktura som du fått för detta jobb.
 
  • Gilla
Trädlilja
  • Laddar…
K kindvall skrev:
Jag fick inte svar på det här. Om rörisen var ensam hade ju ett alternativ varit att han kallade in en kollega för att ta ner VVB säkert.
Ja, kanske off topic nu, men hur resonerade rörmokaren med att han ensam samtidigt skulle
a) lossa beredaren, lossa skruvarna den hängde på, och
b) hålla den med båda händerna och ställa ner den.
Det är som jag förstår omöjligt.
(En 90-liters Thermia har en tomvikt på 28 kg)
 
  • Gilla
Trädlilja
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, kanske off topic nu, men hur resonerade rörmokaren med att han ensam samtidigt skulle
a) lossa beredaren, lossa skruvarna den hängde på, och
b) hålla den med båda händerna och ställa ner den.
Det är som jag förstår omöjligt.
(En 90-liters Thermia har en tomvikt på 28 kg)
Den nya Niben, 100L, är upphängd på ett fäste som först skruvats upp på väggen. (Jag tror den gamla CTCn var monterad på samma sätt.)
Så man skruvar inte och lyfter samtidigt.
 
Appendix Appendix skrev:
Det fungerar inte så på forum. Det kan fortsättas att diskuteras fritt i trådar även när du är nöjd. Det kan ju finnas nyanser andra vill fortsätta ha en diskussion kring

Dock hade jag gärna velat se din faktura som du fått för detta jobb.
Ok. Då vet jag. Tack för svar.

Fakturan är nu insatt i "Huspärmen".
Nu blickar vi framåt och lägger sånt vi inte vill veta av bakom oss. ; )
Tack igen för alla svar som kommit in.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.