3 027 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
faktura med materialkostnader
Vi hade rörkrökarn här i mars,gällande byte av gamla rör mot nya från diskbänken 1½m rakt och sen ut genom under stenfoten till 50cm utanför stenfoten..
Vi hade allt material förutom 1½m kopparrör,dessutom tog han våran Pem slangskoppling och köpte en annan..
Iallafall vart jag förvånad när fakturan kom efter 4 mån där ville han ha betalt för 2500:- i materialkostnader..helt omöjligt tycker jag men måste dom inte kunna styrka eller speca materialkostnaderna och inte bara skriva "materialkostnader 2500:-" ?
Vi hade allt material förutom 1½m kopparrör,dessutom tog han våran Pem slangskoppling och köpte en annan..
Iallafall vart jag förvånad när fakturan kom efter 4 mån där ville han ha betalt för 2500:- i materialkostnader..helt omöjligt tycker jag men måste dom inte kunna styrka eller speca materialkostnaderna och inte bara skriva "materialkostnader 2500:-" ?
Det är ju bara att kräva en specifikation på vad som använts, ibland kan det ju vara som så att något extra behövdes som var skitdyrt men som inte märks.
Jag hade aldrig accepterat en sån faktura om jag inte visste vad den avsåg.
Jag hade aldrig accepterat en sån faktura om jag inte visste vad den avsåg.
Uppdatering,,han sa att han skulle iväg när vi ringde han sist,,så vi har inte hört nåt så sambon ringde honom idag och han sa att "jag har jobbat med det här sen 1990 och det är aaaaaaldrig nån som bett om nån spec på material" osv slutade med att han sa att bara betala arbetstiden dvs ca halva och sen fåre va och då vet vi var han står iallafall och så slängde han på luren..
Jag ringde honom senare och han sa samma sak att han aldrig behövt speca nå material,jag frågade honom flera gånger varför det är så svårt att bara speca och han bara repeterade samma visa.
Och han sa flera gånger att betala in halva fakturan (dvs arbetstiden) så fåre va,,så sa jag nej det är klart att vi ska betala för oss och att det är förolämpande att han säger så då det låter ju som man smiter typ och menade på att klart vi ska betala för det materialet han använt men det ska ju för fan vara rätt..
Jag fick ingenting mer ur han,vad i helskotta gör man med en sån här nisse?
Jag ringde honom senare och han sa samma sak att han aldrig behövt speca nå material,jag frågade honom flera gånger varför det är så svårt att bara speca och han bara repeterade samma visa.
Och han sa flera gånger att betala in halva fakturan (dvs arbetstiden) så fåre va,,så sa jag nej det är klart att vi ska betala för oss och att det är förolämpande att han säger så då det låter ju som man smiter typ och menade på att klart vi ska betala för det materialet han använt men det ska ju för fan vara rätt..
Jag fick ingenting mer ur han,vad i helskotta gör man med en sån här nisse?
hur mycket kostar 1,5m rör + en koppling? Ta reda på det och betala för den verkliga arbetskostnaden som du känner till. Var det något mer så får han återkomma med bevis.
Du ska inte betala extra bara för att rörmokaren har kort minne och drar till med påhittat kostnad
gaia
Du ska inte betala extra bara för att rörmokaren har kort minne och drar till med påhittat kostnad
gaia
Klicka här för att svara