2 912 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Fackmannamässigt utfört?
Jag har byggt till ett uterum och plåtslagagaren som satte det vinkelformade underbeslaget satte det utanpå fasaden. Underbeslaget är alltså inte infört under fasaden och tätat mot väggen. Detta medförde en hel del problem efter det tegeltaket var lagt, snickaren som la taket fick beställa en plåt och försöka trä in den under fasaden.
Problemet är att när det blåser kraftigt så läcker det in på ett ställe.
Min fråga är om detta arbete kan anses vara fackmannamässigt utfört eller ska jag ringa plåtslagaren och kräva att han gör om det?
God jul allihopa!
Problemet är att när det blåser kraftigt så läcker det in på ett ställe.
Min fråga är om detta arbete kan anses vara fackmannamässigt utfört eller ska jag ringa plåtslagaren och kräva att han gör om det?
God jul allihopa!
Är inte hundra på vad du menar men är det tak på uterum som ansluter till vägg på huset så skall det vara som du säger under fasad klädseln Men oavsett,ställer det till problem så är det inte rätt utfört för du beställde väl inte ett problem utan tvärtom. plåt för att det inte skulle bli problem. Så ring plåtis.
Fackmannmässigt eller ej, så är det "gör om, gör rätt" som gäller! Utan extra kostnad för dig, anser jag.
Klicka här för att svara