Man kan som sagt inte få perfekt resultat överallt och särskilt inte i hörn och konstiga övergångar där man inte kan använda normalt munstycke. Där paddar man ju ut tråden och det kan se lite kletigt ut. Jag håller dock med om att det hade gått att få lite snyggare än det som visats i tråden iallafall. Det ser faktiskt ut som den matta jag lade in själv för första gången. Då hade jag bara övat lite grann och det var inga skarvar alls utan mest hörnvik.

Man får ju komma ihåg att det är inte lika lätt som det ser ut och det går dessutom inte att backa och gör om nånting.........

Att det inte är lika lätt som det ser ut är en dålig ursäkt.
Anlitar man en fackman så har man rätt att ställa krav. Är det något problem med valt material så är det upp till uppdragstagaren att meddela detta.

Den där svartrutiga mattan har jag hemma. Matläggaren ville inte lägga den först eftersom han tyckte den var värdelös att forma samt svetsa i. Efter lite övertalning så gick han med på att lägga den ändå, men han var väldigt noga med att påpeka att skarvarna inte skulle bli jättefina. Dom vart dock bättre än dina bilder, men inte jättesnygga.

Man ska skarva snett upp från botten på hörnen. Gäller att man tänke till när man lägger en rutig matta. Hade kunnat gjorts snyggare är jag övertygad om för att slippa dom där trekantiga rutorna.

Här är några bilder från hörnen i mitt badrum. Mattläggaren mätte länge för att få så många hörn bra som möjligt
. Svartvitt rutigt badrumsgolv med vägg i kakel och en golvbrunn, synliga hörn och smutsfläckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett badrumshörn med vita kakelväggar och svartvit rutig golvmatta under renovering, verktyg synliga.
Skapa konto

Badrumshörn med schackrutigt golv, vitt handfat och kaklade väggar, något oordning och smuts syns.
Skapa konto

OBS väldigt skitigt på bilderna :)

• Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
F Fields of Anfield Road skrev:
Att det inte är lika lätt som det ser ut är en dålig ursäkt.
Anlitar man en fackman så har man rätt att ställa krav. Är det något problem med valt material så är det upp till uppdragstagaren att meddela detta.
Nä ingen ursäkt så men även en fackman kan vara ganska färsk på det viset. Kanske kräver mer vana än vad personen som gjorde ts matta hade.

iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Så här kan det se ut:

[länk]

Hur svårt kan det vara?

[bild]
Titta på TS bilder som visar platta och släta ytor så ser svetsarna ut exakt så som din bild. Det är just i hörnen som det är svårt att svetsa och då får man räkna med det resultat som TS har fått. Just svängda ytor är bökiga att få till.

J Johnsvi skrev:
Här är några bilder från hörnen i mitt badrum. Mattläggaren mätte länge för att få så många hörn bra som möjligt
. [bild]
[bild]
[bild]
OBS väldigt skitigt på bilderna :)
Såg betydligt bättre ut än TS mattläggning

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Gud vad rutten mattläggare, jag skulle skämmas

Det ser förjävligt ut.

Bedrövligt fult! Självklart ska det vara mönsterpassas, det där ser ju hemskt ut. Den mer teknika/funktionella vågar jag dock inte uttala mig om... Men tänk er det samma med kakel... Nej, riv bort, gör om, gör rätt.

E
Denna mattläggare skulle givetvis ha påtalat att alla hörn inte kommer att bli snygga pga mattans mönster. Det är ju givetvis svårt att påverka vart alla rutor hamnar med så många hörn och att få alla att se bra ut.

Det rättfärdigar absolut inte ett bristfälligt utfört arbete men detta hade till stor del kunna undvikas med bra kommunikation.

Så där ser det ut när jag som glad amatör, helt utan utbildning och erfarenhet, lade in våtmatta i vår bastu. Den dög åt oss men proffssvetsningar ser mycket bättre ut.

Ser att en del svetsar är lite tveksam när det kommer till täthet.
Samt att dom inte var dom snyggast.

Men som nån nämnde tidigare är dessa mattor helt värdelösa att svettsa.
Inte änns producenterna kan svetsa dom, vi har bett forbo, tarkett och polyfloor visa bästa sättet men dom vägrar. Helt enkelt för att dom inte kan heller.
Vilket regionsansvarige för respektive producent erkänt "off record".

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Tarketts 3m är det många som vägrar lägga, inte ens Tarketts egna tekniker får den tät.
Går som sagt inte att mönsterpassa på alla ställen, det blir som det blir...
Finishen var ju inte den bästa på spetsarna, be att dom pumpar hörnen för att säkerställa att det är tätt

• Gilla
tank77
  • Laddar…
riktigt dåligt utfört jobb.. bedrövligt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.