Hej!

Undrar om detta nylagda, nybetsade parkettgolv kan anses fackmannamässigt utfört?

Närbild på nylagt och nybetsat mörkbrunt parkettgolv med synliga penseldrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagt och nybetsat parkettgolv med synliga skarvar och ojämnheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JanneJanne123
Det ser inte jättesnyggt ut så jag gissar att du inte tycker det. Är dock ganska inzoomat, hur ser det ut på lite avstånd? Vad hade du beställt?
 
Ser lite konstigt ut, men fota längre ifrån så vi ser helheten...
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Ser ut som att fogmassa eller limrester inte är ordentligt bortslipat. Jag skulle iaf skämmas och erbjuda att slipa och behandla på nytt.
 
Jättetack för feedback’en! Svårt för mig som lekman att avgöra när man kan kräva att få det justerat.
Jag tycker att det ser ut som en 3-årig clown som suttit och fingermålat där, så jag tycker att jag borde kunna kräva att få det fixat.

Här är mer utzoomade bilder.

Roterad bild på ett mörkt trägolv med dåligt utförd fogning mot köksskåp och vit trappstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mörkbrunt golv med ojämna, kladdiga spår av vit färg, nära ett öppet fönster och en pensel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr blev bilderna roterade jfr originalen, men ni kan säkert rotera dom mentalt! ;)
 
Redigerat:
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det ser inte jättesnyggt ut så jag gissar att du inte tycker det. Är dock ganska inzoomat, hur ser det ut på lite avstånd? Vad hade du beställt?
Golvet är en del av en större köksrenovering som gått åt h-vete. :cry:

Citat från el-besiktningsmannen som jag till slut var tvungen att anlita: ”Det här är en livsfarlig anläggning, nu går du och köper tre brandvarnare, omgående!” Det var i köket och källaren. Ute hade dom satt upp ett ojordat vägguttag. Osv...
 
Har du betalt för golvet redan? Om nej så sitter du ju i en bättre position.

Det ser inte så fint ut.
 
N noupe skrev:
Har du betalt för golvet redan? Om nej så sitter du ju i en bättre position.

Det ser inte så fint ut.
Nej, tack och lov så har jag inte betalat än! Firman krånglar som fan, arbetet påbörjades den 10 Januari!
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
JanneJanne123
Nej det där såg inget vidare ut, ser ut som ett billigare laminatgolv.. Vad säger firman om det hela?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej det där såg inget vidare ut, ser ut som ett billigare laminatgolv.. Vad säger firman om det hela?
Dom maskar och förhalar och skyller ifrån sig och krånglar.
Jag vet att det är riktig parkett, det såg jag när dom lade det, så det är limningen, slipningen och betsningen som är sopigt gjorda.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.