Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Lackat betsat parkettgolv= gult

1. philipcool123
    Medlem · 1 inlägg

philipcool123

Medlem
    Tjena. Aldrig skrivit här förut. Ska fatta mig så kort som möjligt:

Har slipat ett vardagsrum 35-40 m2. Gick till Flugger och hittade en fin "visningsbräda" som var vitbetsad. Tjejen som jobbade sa också att vi givetvis skulle lacka det efteråt. Köpte både bets samt lack till i samma veva.
    Betsade och det blev riktigt snyggt, precis den vita/lite silvervita nyans som jag vela ha. Frid och fröjd.

Idag lackade jag och märkte ganska snabbt att det blev en del gult, tänkte att det kanske torkar in eller något - naivt tänkande. Nu några timmar senare så är det verkligen fult, gula fläckar / gul nyans i det annars innan fina vita parkettgolvet. Googlade lite snabbt och insåg att många lacker inte går att ha över bets, man ska ha klarlack eller en viss lack.

Det var denna lack som jag köpte i samma veva förresten (hon tog fram OBS)
    https://www.flugger.se/produkter/flvarnish1/golvlack-ultramatt
    Där det även står att den är till för antingen obehandlat trä eller lackat trä.

Verkar ha blivit fel från hennes sida hur som helst? Går detta att fixa till, blanda ut lacken med bets läste jag någonstans här.

Tycker för övrigt att det är HELT Fluggers fel och de bör stå för åtgärderna / kostnader.

Kan bifoga bilder lite senare efter respons.

Allt gott

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.