Vår gästtoa från anno dazumal har börjat bli inkontinent. Den läcker hela tiden. Det finns inte en
tillstymmelse till märkning av fabrikat. Någon som kan identifiera detta med hjälp av bild på
innanmätet? Alternativet är givetvisatt byta hela holken, men vi vill i alla fall sprattla lite innan
vi ger upp!

• Öppen äldre toalettstolstank inifrån som visar slitage och läckage, utan synlig märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Kolla om du kan ta bort hela flotördelen ( är nog så att den sitter med en mutter på undersidan av tanken ) behövs ingen akademisk examen för att rengöra ventilen som sitter under vipparmen , bara lite försiktighet och se hur det sitter , antingen en nålventil eller gummipackning , i åtanke på hur tanken ser ut så är det säker lite kalk där , behövs inte mycket du får testa , har själv gjort rent på sådant ställe , mitt funkade
Packningen under är kanske torr på utsidan , var lite försiktig så den inte går i smulor , kan förstärkas med silikon men ska vara torrt där då

Det är inte fyllventilen som läcker. Det är bottenventilen för spolningen
som läcker. Jag antar att den ochså går att demontera, men hur? Och
om packningarna där är slut, finns det någon som helst möjlighet att
hitta nya?

L
Om jag inte har fel , så går det att antingen dra upp den ( gummiring som genomförning ) vicka på den och känn annars gängad , den gummikuts som sitter i stolpen där , har nog gjort sitt , svårt att se vad det är utan att ta bort den , inte säker men tror jag sett något liknande , men kan inte säga om det finns som reservdel tror det , bäst är att ta ett par foton i olika vinklar och fråga något rörisföretag , dom vet nog

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.