Håller på och plockar ut pluggen från ett väggmonterat tv-stativ.
Småpluggarna fick jag ut genom att skruva in en skruv och dra med griptång, men det sitter två rejäla pluggar som jag har svårt att få ut (se bild).
Är det något specialverktyg man kan använda? Billiga alternativ? Behöver jag lyfta skrot i några år först?
Vanlig gipsvägg.
Småpluggarna fick jag ut genom att skruva in en skruv och dra med griptång, men det sitter två rejäla pluggar som jag har svårt att få ut (se bild).
Är det något specialverktyg man kan använda? Billiga alternativ? Behöver jag lyfta skrot i några år först?
Vanlig gipsvägg.
Specialverktyget skulle kunna vara en kofot.R Ran skrev:Håller på och plockar ut pluggen från ett väggmonterat tv-stativ.
Vanlig gipsvägg.
Du skriver "vanlig gipsvägg". Har TV:n bara hängt i de där pluggarna i en gipsplatta? Sitter de inte i något annat?
Är det bara gips så lär pluggarna släppa om du bara tar i. Men du kanske är lite rädd om väggen? Går pluggarna runt? Om de sitter fast kan du borra väck dem.
Klicka här för att svara