1 704 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Få ut avbrutna gångjärnsbeslag i stenstolpe
Hej!
Håller på att bygga nytt staket och ska även sätta dit ett par grindar. Problemet är att det sitter avbrutna gångjärnsbeslag som jag vill få ut utan att spräcka stolparna. I 2 st är det något som liknar svetspluggar, och i dem andra 2 är det bultar kvar i, men som gått av en bit in.
Då är min fråga, har ni något bra förslag på att få ut dessa?
Mvh Manne
Håller på att bygga nytt staket och ska även sätta dit ett par grindar. Problemet är att det sitter avbrutna gångjärnsbeslag som jag vill få ut utan att spräcka stolparna. I 2 st är det något som liknar svetspluggar, och i dem andra 2 är det bultar kvar i, men som gått av en bit in.
Då är min fråga, har ni något bra förslag på att få ut dessa?
Mvh Manne
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
Värm inte, stenen kan spricka.
Att borra är ett elände, se till att börja mitt i och försök borra rakt från början. Börja med en mindre borr, 5mm kan vara lagom. Kommer borren mot stenen så blir den lätt slö på kanten men det finns nya.
Protte
Att borra är ett elände, se till att börja mitt i och försök borra rakt från början. Börja med en mindre borr, 5mm kan vara lagom. Kommer borren mot stenen så blir den lätt slö på kanten men det finns nya.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 057 inlägg
Rost är inget större problem om man kör med pinne men om brottstället ligger innanför ytan så går det inte komma åt att svetsa.
<< och i dem andra 2 är det bultar kvar i, men som gått av en bit in.>>
Protte
<< och i dem andra 2 är det bultar kvar i, men som gått av en bit in.>>
Protte
Klicka här för att svara