Har läst otaliga trådar om hur och varför trallskruv går av efter bara några år men inte hur man får upp dessa. När jag försöker skruva upp dessa så snurrar bara huvudet. Finns det något verktyg som gör att man kan dra upp dessa samtidigt som skruvar upp dessas med skruvdragaren?
Har läst otaliga trådar om hur och varför trallskruv går av efter bara några år men inte hur man får upp dessa. När jag försöker skruva upp dessa så snurrar bara huvudet. Finns det något verktyg som gör att man kan dra upp dessa samtidigt som skruvar upp dessas med skruvdragaren?
Du har troligen använt härdad skruv i trallbrädorna. Inte lyckat då trallbrädorna rör på sig av fukt och värme.
Jag brukar då enbart använda rostfri skruv som klarar rörelser bättre. Men sådant tror jag du kan redan enligt vad du skrev.
För att få bort skruv som gått av. Troligen får du plocka loss de trallbrädor som skruvar gått av i och knacka ut skruven bakifrån.
Men stor risk att skruvskallen trycker ut flisor i trät om skallen är under utan på trallbrädan.
Enklast är nog att låta skruven sitta kvar och dra i en ny alldeles intill.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.