Hej, jag behöver hjälp hur det ska kopplas för att inte behöva lägga flera dagar på att komma på vad jag gör fel.
jag försöker koppla på en dimmer på befintliga ojordade kablar (1920 tal) brun och svart.
ström ska leda vidare till uttag och till takbelysning som då ska vara dimbart.
problemet jag har är att jag kan få till att det lyser konstant men inte går att stänga av och på via dimmern. just nu leder den bara ström rätt igenom.
hoppas att bilden går att förstå.
guldstjärna till den som kan lösa hur jag kopplat fel och så jag får det att funka
jag försöker koppla på en dimmer på befintliga ojordade kablar (1920 tal) brun och svart.
ström ska leda vidare till uttag och till takbelysning som då ska vara dimbart.
problemet jag har är att jag kan få till att det lyser konstant men inte går att stänga av och på via dimmern. just nu leder den bara ström rätt igenom.
hoppas att bilden går att förstå.
guldstjärna till den som kan lösa hur jag kopplat fel och så jag får det att funka
Moderator
· Stockholm
· 57 799 inlägg
Visa exakt hur du har kopplat in dimmern, gärna med bilder. Det är möjligt att dimmern har gått sönder om du har kopplat fel, i så fall släpper den igenom ström hela tiden.
Klicka här för att svara

