Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Enligt hörsägen var det en lite annorlunda köpupplevese
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Köpet gick genom på hemsidan, pengarna drogs från kortet men ingen orderbekräftelse kom. 2 dagar senare kom ett mejl från DSV att en transport påbörjats, ovh några dagar senare var det framme för hämtning.
Visst får man ofta en orderbekräftelse i ett mail men bortsett från den "bristen" tycker jag det låter som vilket smärtfritt köp som helst.

• Gilla
David__11 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Visst får man ofta en orderbekräftelse i ett mail men bortsett från den "bristen" tycker jag det låter som vilket smärtfritt köp som helst.
Jo, bortsett från frånvaron av en orderbekräftelse så fungerade allting mycket bra.

Såg nu att ett elektroniskt kvitto hade anlänt i spamboxen för 15 timmar sedan. Men det är utställt av ett helt annat företag än det som beställningen gjordes på.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Jo, bortsett från frånvaron av en orderbekräftelse så fungerade allting mycket bra.

Såg nu att ett elektroniskt kvitto hade anlänt i spamboxen för 15 timmar sedan. Men det är utställt av ett helt annat företag än det som beställningen gjordes på.
Veckopendlar och under en jobbvecka hinner mkt hända runt huset i form av ogräs. Är i behov att köpa nytt så ska bli spännande att se om det du beställt funkar som utlovat!

S
E Elckrickoz skrev:
Fått till något test på denna?
Sorry, har faktiskt inte testat ännu.

S
Masses Masses skrev:
Veckopendlar och under en jobbvecka hinner mkt hända runt huset i form av ogräs. Är i behov att köpa nytt så ska bli spännande att se om det du beställt funkar som utlovat!
Jag tänker att det ska användas när inget annat biter, därav att jag inte testat ännu. Dessutom var den ursprungliga tanken att ha möjligheten, innan det försvann totalt från marknaden, då det finns parkslide i området. Men nu är väl förbudet på väg att hävas, åtminstone för privat användning?

Mats-S
Om ni inte ska bekämpa sly så är MCPA oftast ett bättre val än Glyfosat ("äkta roundup"), eftersom det inte dödar allt omkring. Så när inget annat biter, kör MCPA i första hand, därefter glyfosat :-)

Men köp inte vattenskadad roundup på granngården, det är bokstavligen pengar i sjön, bättre att vattna ogräset med rent vatten då, i princip gratis 😆

Redigerat:
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
P
S SonnyListon skrev:
Men nu är väl förbudet på väg att hävas, åtminstone för privat användning?
Det är ingenting jag har läst eller hört. Varifrån har du fått det?

P
Var köper man MCPA i Sverige?

Masses Masses skrev:
Jodå, det fungerade bra. Det mesta, till exempel kvickrot och maskrosor, började gulna efter 7 dygn och hade dött helt efter 2 veckor.

Men det finns en växt som verkar imun mot glyfosat. Ska försöka söka rätt på namnet. Som tur är har den grunda rötter och finns i en begränsad mängd.

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Jodå, det fungerade bra. Det mesta, till exempel kvickrot och maskrosor, började gulna efter 7 dygn och hade dött helt efter 2 veckor.

Men det finns en växt som verkar imun mot glyfosat. Ska försöka söka rätt på namnet. Som tur är har den grunda rötter och finns i en begränsad mängd.
Fått hem en 20lites dunk... Men det är lite svårt att läsa sig till hur mkt man ska spä det?

Masses Masses skrev:
Fått hem en 20lites dunk... Men det är lite svårt att läsa sig till hur mkt man ska spä det?
Ca 2 % , ingen mening med att övedosera. Ju mindre % , desto längre tid för att verka, men ogräset dör.
Sen ska det inte regna på 6 timmar efter applikationen.

U
Masses Masses skrev:
Det beror på koncentrationen av glyfosat i dunken. Finns allt från 120 till 480 g/l

Masses Masses skrev:
10-15 ml roundup 360 per liter vatten har jag blandat.

• Gilla
claym
  • Laddar…
U
Jag blandar 20ml/ 1 liter vatten men jag har 120g/l glyfosat roundup (den man kunde köpa som privatperson på jula och granngården innan det förbjöds).

Cykologen Cykologen skrev:
Jag lyckades få tag i en livstidsförbrukning. Kan sälja lite. Tänkte mig 1 dl rent glyfosat (räcker till 10 liter utspätt) för 100 kr + frakt. Skriv pm vid intresse.
Blir mycket intereserad om du lägger på 100 kr i porto är jag ännu intereserad.
goraningelsson@gmail.com
Göran Ingelsson
Drottninggatan 34 d
441 30 ALINGSÅS
tel 0767 676470

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.