86 806 läst ·
134 svar
87k läst
134 svar
Få tag på Roundup / Glyfosat 2026
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Vad menar du @Magnus E K ?
Vi har yttrandefrihet i Sverige. För den med tillstånd är import av giftiga bekämpningsmedel inte olagligt. Vi måste rimligen förutsätta att de som som importerar gör det lagligt.Magnus E K skrev:
Det finns fler trådar som hjälper folk med hur man gör sådant som endast personer med relevanta tillstånd eller behörighet får göra. Allt om bilen, klippa sönder taggtråd på annans mark, Det finns över 1000 trådar om ämnet inkoppling av spis på Byggahus.se.
Att diskutera saker som är olagliga att utföra utan tillstånd är inte olagligt. Det brukar ganska snabbt komma fram information om något som beskrivs i en tråd är olagligt eller kräver tillstånd. Så oxo i denna tråd.
Denna typ av diskussioner hjälper därmed till att informera om sådant som är olagligt, olämpligt och tom livsfarligt att göra. Jag tror information och kunskap stoppar olagligheter och minskar risker.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Aha, lite som att fulkoppla med elen alltså. Tänkte inte på likheten. Inte i klass med telefonbedrägeri alltså (som jag gissar det är svårt att få tillstånd för).O skrev:
Vi har yttrandefrihet i Sverige. För den med tillstånd är import av giftiga bekämpningsmedel inte olagligt. Vi måste rimligen förutsätta att de som som importerar gör det lagligt.
Det finns fler trådar som hjälper folk med hur man gör sådant som endast personer med relevanta tillstånd eller behörighet får göra. Allt om bilen, klippa sönder taggtråd på annans mark, Det finns över 1000 trådar om ämnet inkoppling av spis på Byggahus.se.
Att diskutera saker som är olagliga att utföra utan tillstånd är inte olagligt. Det brukar ganska snabbt komma fram information om något som beskrivs i en tråd är olagligt eller kräver tillstånd. Så oxo i denna tråd.
Denna typ av diskussioner hjälper därmed till att informera om sådant som är olagligt, olämpligt och tom livsfarligt att göra. Jag tror information och kunskap stoppar olagligheter och minskar risker.
Vad bra, då slipper jag tvätta min vita Byggahus-tshirt ihop med en svart Microsoft-tshirt!
👍Det är lätt gjort att tänka som du gjorde. Det är nog ganska naturligt. Det finns höga beviskrav om man skall döma någon för olagligheter. Hellre fria än fälla heter det ju.Magnus E K skrev:
Men hur man än vrider och vänder på saken kan man nog vara ganska säker på att en och annan ambitiös amatör försöker sig på sådant som de saknar behörighet till. Hur smart det är kan man ha åsikter om. Men det här är riskabla aktiviteter för hälsa och miljö. Att göra fel kan vara förenat med livsfara.
Att informera om regler och hur man utför riskarbeten på ett säkert sätt tycker jag är väldigt positivt.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 548 inlägg
Igår körde jag 90 på 70 väg.... Gör ditt bästa ❤️
Hej! Jag skulle vilja bli av med parksliden jag har, det är inte mycket men kan väl bli om jag förstår det rätt. Köper gärna 1dl, vad behöver du för uppgifter och hur vill du ha betalt? Vänligen KristerCykologen skrev:
Den sidan och denna
https://friendofgardeners.eu/collections/all-products
har misstänkt samma namn och dessutom samma produktbilder. Gör mig lite misstänkt, men någon har kanske handlat därifrån?
https://friendofgardeners.eu/collections/all-products
har misstänkt samma namn och dessutom samma produktbilder. Gör mig lite misstänkt, men någon har kanske handlat därifrån?