4 110 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Få loss gammal tjock våtrumstapet
Vi har ett hus som är byggt -72 och med orginaltapet kvar på en liten toalett. Det är en typ av våtrumstapet som är lite tjockare och nästan som skumgummi. Den är helt omöjlig att få bort verkar det som. Om men drar får man bara någon millimeter med. Jag har försökt med en hård spackelspade och då blir det bitar typ 2x2 cm som jag får loss i taget.
Är det någon som har ett bra tips att komma med hur sjutton man skall få loss eländet utan att slita sönder sina armar? :-[
Är det någon som har ett bra tips att komma med hur sjutton man skall få loss eländet utan att slita sönder sina armar? :-[
Bakom är den ren mdf-skiva och stripper har jag ingen aning om vad är. Jag ringde en färg och golvfirman här i stan, killen jag pratade med kunde bara beklaga att det fanns bara två alternativ. Skrapa och få cirka 1-2cm i taget eller sätta över renoveringsgips, det sista ser jag inte som alternativ. Men jag har börjat köra bort det med värmepistol förvisso inte så hälsosamt men det är inte cigaretterna som jag frivilligt suger i mig heller. 
Jag värmer först på väggen och sedan hettar jag upp spackelspaden som jag sedan kör in bakom tapeten. Det går sakta men säkert framåt.
Jag värmer först på väggen och sedan hettar jag upp spackelspaden som jag sedan kör in bakom tapeten. Det går sakta men säkert framåt.
Klicka här för att svara