Har fått stearin från maschalk på markstenen utomhus, betongsten. Låtit det ligga över vintern och nu sitter det i stenen med en mörk missfärgning. Någon som har koll på hur man kan få bort det? Har försökt skrapa förjäves men har inte hjälpt.
 
j.f.s
Fick stearin på kalkstenskaminen. Värmde med varmluftspistol och tog sedan hushållspapper med bra absorption och sög upp det smälta stearinet och fettet det lämnade efter sig. Upprepade några gånger och nu syns inget. Kanske kan det fungera i det här fallet också?
 
  • Wow
  • Gilla
Davidbagare och 1 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Fick stearin på kalkstenskaminen. Värmde med varmluftspistol och tog sedan hushållspapper med bra absorption och sög upp det smälta stearinet och fettet det lämnade efter sig. Upprepade några gånger och nu syns inget. Kanske kan det fungera i det här fallet också?
Smart! Har ingen själv men ska testa med hårfön till och börja med. Tack för tipset
 
Senast tog jag till gasolbrännaren och eldade upp det :cool:
 
N NoOne2k skrev:
Senast tog jag till gasolbrännaren och eldade upp det :cool:
Hahah ok. Tack för förslaget. Har inte ens en värmepistol men bra för andra som får samma problem och råkar ha en brännare hemma
 
Testade lite snabbt med hårfön och toapapper. Funkade riktigt bra! Fick inte bort alla fettfläckar men behöver nog en värmepistol och bättre papper. Tack för tipsen! Löser det imorgon
 
  • Gilla
j.f.s
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Fick stearin på kalkstenskaminen. Värmde med varmluftspistol och tog sedan hushållspapper med bra absorption och sög upp det smälta stearinet och fettet det lämnade efter sig. Upprepade några gånger och nu syns inget. Kanske kan det fungera i det här fallet också?
You, sir are a genius!

Nu jäklar ska fläcken bort!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.