1 574 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Få bort golvknarr
Hej
Håller på att bli tokig på golvet på övervåningen.
Golvet är lagt för några år sedan.
Golvet heter Siljan 20x137 Dark Struktur.
Jag har hört från säkra källor att Siljan golv haft problem med knarret från just detta golv.
jag orkar inte byta golvet.
Finns det någon slags mirakelmetod som minskar knarret? Jag har testat att strö talk på golvet men de fungerar inte.
Någon som har något annat tips än att riva upp hela golvet för att få det tystare?
Jag har hört från säkra källor att Siljan golv haft problem med knarret från just detta golv.
Finns det någon slags mirakelmetod som minskar knarret? Jag har testat att strö talk på golvet men de fungerar inte.
Någon som har något annat tips än att riva upp hela golvet för att få det tystare?
Medlem
· Stockholm
· 825 inlägg
Du får berätta mer om hur det är monterat. Skruvat, limmat, flytande, cc avständ till reglar, undergolv eller inte osv?K Kungen och 38 till skrev:Hej
På vilket sätt är golvet problemet? Hur skulle knarret uppstå enligt källan?K Kungen och 38 till skrev:
skulle tagit det med en nypa salt... oftast är det handhavande / monteringsfel exempelvis;
Man har låst golvet med köksö eller annat tungt möblemang viket förhindrar golvet att röra sig.
Man har ingen rörelsefog runt väggarna.
Man har lagt för stor yta utan att dela av golvet.
Man har ojämnt underlag.
Skarvar möts av svackor i golvet.
Är golvet spikat så kan det "rida på spiken"
Hur är montage utfört och vad är det för underlag?
Klicka här för att svara