Har alltid tapetserat över utan lock, går bra hitta om man måste öppna o då sätter man på lock o står ut med det till nästa omtapetsering.
 
  • Gilla
Martin Berggren och 2 till
  • Laddar…
Utan doslock undet så är det ju direkt fel. Tapeten ger inget extra isolationslager så man har bara enkelisolerade ledare. Regeln om två barriärer är inget man ska tumma på någonsin.

Mitt råd är att tapetsera doslocken för sig.
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
P petersv skrev:
Utan doslock undet så är det ju direkt fel. Tapeten ger inget extra isolationslager så man har bara enkelisolerade ledare. Regeln om två barriärer är inget man ska tumma på någonsin.

Mitt råd är att tapetsera doslocken för sig.
Så är det naturligtvis. Men i praktiken är risken väldigt liten, då dosorna sitter närmast taket.

Staffan
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.