8 087 läst ·
72 svar
8k läst
72 svar
Extremt jämn omröstning om Ringhals
Tyvärr kan jag inte skriva sanningar om Sd här då blir jag bannad.F faf skrev:
Påstår du att jag ljuger?
Vad har jag ljugit om?
I princip allt du skriver är fel, men det är ju inte en lögn från din sida om du tror på det.
Du kan säkert hävda "dolt fel".H Herr Kortslutning. skrev:
Stäm ... någon ...
Det fanns faktiskt hål. https://www.nyteknik.se/nyheter/sagar-fram-43-ar-gammal-rost-i-ringhals-6393704
Hur allvarligt det är kan man ju diskutera, men det ska ju inte vara hål.
Hur allvarligt det är kan man ju diskutera, men det ska ju inte vara hål.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Det är en klok vilja att göra sig av med gamla farliga saker. Men vi vet, vetenskapligt, att kärnkraften är den kraftkälla som dödar minst människor per producerad energienhet. Och då pratar vi inte lite grann, utan med faktorer om flera tusen jämfört med de andra praktiskt tillgängliga alternativen.H Herr Kortslutning. skrev:
Så om att rädda människoliv verkligen är ditt ärende driver du fel kampanj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kostnaden att rädda liv när det skett en härdsmälta är enorma summor.Nötegårdsgubben skrev:
Det är en klok vilja att göra sig av med gamla farliga saker. Men vi vet, vetenskapligt, att kärnkraften är den kraftkälla som dödar minst människor per producerad energienhet. Och då pratar vi inte lite grann, utan med faktorer om flera tusen jämfört med de andra praktiskt tillgängliga alternativen.
Så om att rädda människoliv verkligen är ditt ärende driver du fel kampanj.
[bild]
När det sker en olycka måste man evakuera och stänga stora odlings arealer för att rädda liv.
Tillskillnad från corona så kan man inte bli immun mot radioaktivitet.
Klicka här för att svara