Vi har köpt ett torp som egentligen är för litet för oss men vi blev kära i läget.
Vi har planer på att bygga ut i framtiden men vill göra det "enkelt" för oss tills vidare och sätta upp några väggar för att få till två barnrum och ett sovrum på övervåningen utan att slå ut några väggar, möjligtvis till alkoven + att jag vill bevara dom platsbyggda garderoberna.
Jag undrar om någon har en idé på hur vi kan göra utifrån ritningen? Jag har några idéer i huvudet men vill gärna kolla om någon har en lösning jag inte tänkt på

• Handritad planritning av övervåningen på ett torp med markerade utrymmen för allrum, sovrum och alkov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tristessa skrev:
Vi har köpt ett torp som egentligen är för litet för oss men vi blev kära i läget.
Vi har planer på att bygga ut i framtiden men vill göra det "enkelt" för oss tills vidare och sätta upp några väggar för att få till två barnrum och ett sovrum på övervåningen utan att slå ut några väggar, möjligtvis till alkoven + att jag vill bevara dom platsbyggda garderoberna.
Jag undrar om någon har en idé på hur vi kan göra utifrån ritningen? Jag har några idéer i huvudet men vill gärna kolla om någon har en lösning jag inte tänkt på
Hej.
Kollade bara lite snabbt och här är min spontana idé.
Vet inte om det skulle kunna vara möjligt?
Den svarta linjen mellan alkovoch sovrum är en ny vägg som gör alkoven lite större.
Skulle ju även gå om man vill ha allrummet kvar så blir det 2 små rum inne i alkoven, förutsatt att man flyttar väggen så att sovrummet blir mindre.
Ritning av en våningsplan med manuellt tillagda svarta linjer som föreslår en ny vägg för att göra alkoven större.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.