7 703 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Extra låg wc-stol?
Har en liten vindstoalett med snedtak som ska bli ännu mindre när jag tilläggsisolerar taket. När jag byter ut den gamla wc-stolen vill jag därför ha en extra låg stol. Någon som kan tipsa som en sådan? Hur låg kan stolen vara utan att det blir alltför obekvämt att använda den?
Hur obekvämt det blir beror ju på hur stor den är som ska sitta där är så det avgörs av dej själv lr resten av familjen.
Det lägsta alternativet borde väl vara en vägghängd med separat cistern? Då kan Du hänga den på för dej lagom höjd och placera cisternen på sidan eller nåt.
Det lägsta alternativet borde väl vara en vägghängd med separat cistern? Då kan Du hänga den på för dej lagom höjd och placera cisternen på sidan eller nåt.
Tack Jan-Å för svar, men snedtaket börjar för lågt för att det ska gå att vägghänga en wc. Den gamla wc:n står en bit ut från väggen och jag tänkte flytta ut den nya ytterligare en aning för att vinna lite takhöjd. Vad jag förstår är standard nuförtiden 42 cm, men det finns visst fortfarande 40-centimeters att köpa. Skulle dock gärna hitta en som är ytterligare några centimeter lägre. Någon som vet om det finns?
Ja, jag hittade en sådan barn-wc från Gustavsberg. Men Gustavsberg avrådde från att ha den som vuxen-wc, allt var dimensionerat efter barn, sade de.
Squatter? Menar du en sådan där hål-i-golvet-toalett som man hittar i sydligare länder? Ja, det är ju en idé... Men jag är nog så konventionell att jag ändå vill ha en stol... Verkar inte finnas några låga vuxen-wc dock.
Klicka här för att svara