Hur länge brukar en duschslang hålla innan den börjar läcka? De senaste åren har jag bytt duschslang ett par gånger om året, de börjar alla läcka i slutet av slangen nära handtaget, där slangen utsätts för som mest böjningar (jag har säkerställt att det inte är packningen det är fel på).

Först bytte jag till en original FM Mattsson duschslang för ca 300 kr, den höll nog kanske ett år. Sedan bytte jag till billigare slang från Biltema för 69 kr, de räcker ca 6 månader.

Vad är normal livslängd på en sån här slang? Finns det något enkelt sätt att laga den utan att behöva köpa ny varje gång?

R
Den FM Mattson vi har är över 6 år gammal och läcker inte. Ser ut som det är den du länkat till,, eller i.a.f. snarlik.

Länge.
Min nuvarande duschslang har jag bara haft sen badrummet renoverades för 3år sedan men visar ännu ej några teckan på läckage. Slängen som satt där innan hade suttit i minst 6 år, också utan tecken på läckage.
Hur våldsamt duschar ni?

Har två lika FM Mattson som idag är 12 år gamla. Barn i familjen. Har aldrig läckt.
Har för övrigt aldrig haft läckande slang innan heller. Felet kanske ligger i användning...

Vad kan det vara, kanske 8 år sedan vi renoverade badrummet, inget läckage i slangen sen dess.

Ser ut som våra slangar. Vi har bott i huset 3 år, hur länge den suttit där innan vi flyttade in. Inget läckage.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.