Jag har en bergvärmepump (IVT Greenline C7) som har börjat ge pressostat låg-larm några gånger per vecka. Håller på och felsöker lite lekmannamässigt men man märker inte att larmet går förrän man tittar på displayen och om det går obemärkt ett tag så får man en fin present på elräkningen eftersom pannan går på eltillskott tills larmet är kvitterat.

Det ska finnas ett kort med plintar för extern styrning någonstans där det bland annat finns en utgång som sluts vid larm där jag tänkt sätta en summer så man hör när larmet kommer men jag kan inte hitta kortet fysiskt i pumpen. Är det någon som vet var de har gömt det?

Redigerat:
Är det inte bättre att försöka att fixa det som gör att det larmar

Jo, men att ett larm kan gå obemärkt tills man går och tittar på displayen stör mig när det finns ett så enkelt sätt att se till att man blir uppmärksammad. Det kan ju uppstå fel igen och det är inte säkert att man ser det direkt.

Bästa svaret

S Smarreglarre skrev:
Jo, men att ett larm kan gå obemärkt tills man går och tittar på displayen stör mig när det finns ett så enkelt sätt att se till att man blir uppmärksammad. Det kan ju uppstå fel igen och det är inte säkert att man ser det direkt.
Elektronik med kretskort framför ett öppet installationsutrymme med sladdar och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade kortet bakom plåten som displayen är fäst på. Mission accomplished.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.