Jag har köpt ett par billiga D-Link DIR300 och de är helt ok med DD-WRT. Enda problemet är att räckvidden är usel, så jag funderar på att komplettera med extern antenn, men jag vet inte hur stor skillnad det gör.

Är det värt det? Hur mycket behöver man betala för nåt vettigt? Eller är det bättre att lägga pengarna på en dyrare AP?
 
Du får nog definiera "usel räckvidd". Det beror väldigt mycket på vilka förutsättningar som finns. Inom/utomhus, väggtjocklek, material i väggar, 2,4 eller 5 Ghz mm mm.

Men rent allmänt så är medleverade antenner inte mycket att hänga i granen jämfört med en en större antenn.
 
Du kan ju också skruva upp sändareffekten i DD-WRT. Kanske inte helt lagligt dock...

Sent from my GT-I8150 using Byggahus
 
Hur gör man de munge?
 
Wireless, Advanced settings, Xmit Power
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.