Mats-S
Hej!

Jag vet att det finns en hel del kunskap om Shelly här på forumet. Mitt "problem" kan inte vara unikt, jag ska sätta upp en lite mer komplicerad scheduler på mina Shelly Mini Gen3 och vill helst slippa att göra det manuellt på samtliga device.

Så frågan är
- Kan man exportera en scheduler (tidsstyrd on - off av strömmen) från ett shelly-device och sedan importera det till ett annat likadant shelly-device?
- Om ja, Hur?

Det måste vara fler än jag som funderat på det här 🤔😎

Inet jag har tänkt på. Men kan du använda skript? Bara att kopiera in koden på varje enhet.

Jag har bett chatgpt skriva skript åt mig och det har funkat jättebra.

Mats-S
Tack för svar,
har också funderat på script, men känner mig inte så motiverad längre att scripta sedan jag lämnade mitt jobb som sysadm i 25 år på Linux/UNIX, mycket scriptande/programmerande blev det under alla dom åren ;-)
Vad kör man för språk, Phyton? .json filer?

La en supportticket hos Shelly, får se vad dom svarar, återger givetvis svaret här när jag vet mer :)

Iingen aning om språket. Tog koden från chatten till 100%

Är du trött på kod så är det väll jättebra med en AI chatt som gör jobbet åt dig.

Mats-S
D dannan skrev:
Iingen aning om språket. Tog koden från chatten till 100%

Är du trött på kod så är det väll jättebra med en AI chatt som gör jobbet åt dig.
Här är svaret från Shelly support, Shelly har ingen funktion för att kopiera scheduler mellan device ... mycket märkligt att man inte sett det behovet 🤔

Dear Mats,
Thank you for reaching out to us!

Unfortunately, you cannot copy the schedule settings of one device to another.
In HA you will probably can, but in the Shelly App this will not be achievable.
We are at your disposal!

Best Regards,
Shelly Support Team

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.