2 635 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Expander problem
Hejsan!
Jag har tänkt att måla(Första gången jag målar) om min hall men tyvärr har jag träffat på ett problem eller snarare två expandrar som jag inte vet hur jag ska få bort, väggen är en gipsvägg o jag skulle gärna vilja ha lite tips för att det inte ska bli allt för stora hål!
Jag har hört att man kan borra bort dem men är inte säker och vill gärna ha det bekräftat i så fall!
Tacksam för svar!
Jag har tänkt att måla(Första gången jag målar) om min hall men tyvärr har jag träffat på ett problem eller snarare två expandrar som jag inte vet hur jag ska få bort, väggen är en gipsvägg o jag skulle gärna vilja ha lite tips för att det inte ska bli allt för stora hål!
Jag har hört att man kan borra bort dem men är inte säker och vill gärna ha det bekräftat i så fall!
Tacksam för svar!
Eller så kan man köra snabb varianten och ge den ett par smällar med hammaren och sen spackla över.
Ja, det gäller att ha lite känsla annars har man ett hål i väggen.
Jag tar en stor skruvmejsel, sätter den på olika ställen på expandern (utom just i hålet då) och bankar några ggr med hammare tills expandern ramlar ut innanför gipsskivan. Sen trycker jag in fog i hålet, låter torka och spacklar sen över så det blir jämnt. Då behöver man inte vara rädd att råka borra i en gammal expander efter att man tapetserat om. Låter säkert skitdumt men det funkar i alla fall bra. ;D
Klicka här för att svara