Hej,

Jag skulle då fästa ett par hyllor i en gipsvägg. Väggen är dubbel gipsskiva och 25 mm djup då.
Fick tips i butik att köpa en expander storlek m4x54. Men efter att jag slagit i den och dragit till den med tången så var glappade den, som om den var någon millimeter för lång och inte nöp åt mot väggen.

Ut den har jag tagit nu i varje fall, vi vill helst inte behöva flytta fästpunkten eller gå upp en storlek om inte absolut nödvändigt. Hur kan man tackla detta? Har hört att det ska vara en kass idé att spackla igen hålet och försöka borra upp igen på nytt. Hålet var för övrigt 8mm, säkert närmare 9mm nu efter att expandern kommit ut igen. Är sådana här gummiexpanders och dylikt större i diametern för m4 skruv?

Tacksam för tips!

L
Vad ska du ha på hyllorna , tunga saker
Är det mollyexspander som du använt ? , känsliga för hålstorlek och när man klämmer dom , kan skvalpa och inte spänna upp på insidan riktigt , klämms dom lite för mycket , vänder metallvinklarna och blir baklänges , ta gummiexspander , gips 2X = 26mm exspandern
min 50 mm lång , lite noga med hålets storlek , dra tills det känns stumt , då har det blivit en
stor bula bakom gipsen och är bra hållfastighet på den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.